• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

از اجرای خط تقویتی انتقال گاز تربت جام تا پویش مردمی سازی مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی

  • کد خبر : 4843
  • 28 اردیبهشت 1403 - 7:16
از اجرای خط تقویتی انتقال گاز تربت جام تا پویش مردمی سازی مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در سال گذشته دو اقدام مهم و راهبردی شامل خط تقویتی انتقال گاز صالح آباد به تربت جام و پویش "مردمی سازی مدیریت مصرف گاز" با هدف تقویت شبکه گاز در خراسان رضوی اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد”حسن افتخاری روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در تهران اظهار کرد خوشبختانه در استان خراسان رضوی همچون بسیاری از استان ها گازرسانی به بخش های شهری و روستایی، صنعتی و تولیدی و بخش حمل و نقل بصورت گسترده انجام گردیده است.

وی افزود: خراسان رضوی دارای بیشترین مشترک روستایی و تعداد روستای گازدار کشور بوده و در بخش اشتراک شهری نیز بعد از استان تهران، دارای بیشترین مصرف کننده شهری است. لذا این حجم از گسترش شبکه های گازرسانی که بر اساس مصوبات و برنامه های ابلاغی بالادستی صورت پذیرفته، نیازمند تقویت زیرساخت های گازرسانی با هدف افزایش پایداری تامین گاز و مدیریت مصرف بهینه گاز می باشد.

افتخاری گفت: شرکت گاز خراسان رضوی در همین راستا در سال گذشته با برنامه ریزی دقیق و اجرای پروژه های گسترده گازرسانی موفق به حفظ پایداری ۱۰۰ درصدی جریان گاز در بخش خانگی و عمومی این استان شده است.

وی با اشاره به بحران ناترازی گاز منطقه شرق کشور ناشی از عقب ماندگی های قبلی اظهار کرد: وزارت نفت دولت سیزدهم با سکان داری مهندس اوجی و دکتر چگنی معاون محترم وزیر در امور گاز، با شناخت خوب این شرایط در دو سال گذشته دستور اجرای پروژه های ملی و استانی متعددی را با هدف رفع مشکل پایداری گاز در این منطقه صادر کرد که حاصل آن حفظ پایداری گاز شرق کشور در مدت پیک زمستان ۱۴۰۲ بود.

افتخاری با بیان این مطلب که طرح ضربتی خط انتقال تقویتی گاز تربت جام، پروژه اولویت‌دار وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ بود افزود: مطابق وعده ریاست محترم جمهوری، وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز این پروژه حساس در زمان مقرر اجرایی و بهره برداری شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اجرای به موقع این خط تقویتی باعث شد تا در اوج مصرف زمستان سال گذشته از قطع گاز مناطق مرزی تربت جام و تایباد جلوگیری شود.

این مقام مسئول گفت: خط تقویتی انتقال گاز صالح آباد به تربت جام به طول ۷۳ کیلومتر با هدف تقویت شبکه گاز شهرستان تربت جام و مناطق اطراف آن با مدیریت شرکت گاز خراسان رضوی و با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اجرایی شد که در کمتر از هشت ماه شاهد تزریق گاز در این محور بودیم.

افتخاری در ادامه به اجرای طرح های فرهنگی با هدف مدیریت مصرف گاز هم اشاره کرد و گفت: شرکت گاز خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت های پیشرو حوزه ارتباطات طی دو سال گذشته پویش “هر خانه یک اتاق گرم” و در سال ۱۴۰۲ نیز برای اولین بار در کشور پویش “مردمی سازی مدیریت مصرف گاز” را با هدف کاهش  مصرف گاز در بخش خانگی و تخصیص گاز صرفه جویی شده به بخش صنعت اجرایی نمود که حاصل آن تامین گاز بیشتر به صنایع و نیروگاهها در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با حفظ پایداری ۱۰۰درصدی جریان گاز در تمام شهرها و روستاهای این استان بود.

وی ادامه داد: طرح مردمی سازی مدیریت مصرف گاز در دی ماه سال گذشته با حضور وزیر کشور در یکی از واحدهای تولیدی صنعتی خراسان رضوی آغاز شد که حاصل آن استقبال گسترده مشترکین و تلاش مسئولانه مردم برای کاهش مصرف گاز در منزل برای کمک به رشد و تولید استان بود.

به گفته افتخاری، حاصل این دو اقدام اساسی و مهم کاهش پنج درصدی مصرف گاز بخش خانگی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ و مصرف گاز صرفه جویی شده در صنایع عمده استان خراسان رضوی بود؛ به نحوی که در بخش هایی از صنعت استان شاهد افزایش بی سابقه تولید هم بودیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۶ روستای جدید هم در خراسان رضوی به شبکه گاز کشور متصل شد و ضریب نفوذ  گاز در بخش روستایی استان را به حدود ۹۸ درصد ارتقا داد.

وی با بیان این مطلب که توسعه گازرسانی در بخش های مختلف، عمل به فرامین مقام معظم رهبری برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی است افزود: در سال گذشته گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی بیش از تعهد این شرکت اجرایی شد.  

این مقام مسئول به تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت برای توسعه متوازن نعمت الهی گاز اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی با ۲۷۰۶ روستا و ۵۱۵ هزار و ۴۷۱ خانوار بهره مند روستایی از نعمت گاز رتبه اول تعداد روستا و خانوار گازدار روستایی را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده و این در حالی است که تا چند سال گذشته میانگین گازرسانی خراسان رضوی از دیگر استان های کشور عقب تر بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی در ۹۸ روستای دیگر استان نیز در حال اجرا است که با بهره برداری از این روستاها ضریب گازرسانی روستایی خراسان رضوی به ۱۰۰درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اضافه کرد: در بخش شهری نیز تاکنون ۹۹٫۹ درصد جمعیت شهری به شبکه گاز متصل شده و عملیات اجرایی گازرسانی به شهر باجگیران به عنوان تنها شهر فاقد گاز استان با شتاب در حال اجرا است.

 به گفته افتخاری، دو میلیون و ۱۰۳ هزار مشترک در ۹۷ شهر خراسان رضوی از خدمات شرکت گاز خراسان رضوی استفاده می کنند. همچنین در سال ۱۴۰۲، ۵۸ هزار و ۴۵۷ مشترک جدید شهری جذب شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که اجرای طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی استان با هدف حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط وزارت نفت و شرکت گاز در اولویت اجرا قرار دارد گفت: در سال گذشتهگازرسانی به ۵۰۰  واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی جدید بود گفت: این آمار با تلاش کارکنان و برنامه ریزی مناسب،  ۶۰  درصد بالاتر از تعهد و به میزان ۸۰۶  مورد انجام شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرکت گاز خراسان رضوی به عنوان معین گازرسانی به  استان سیستان و بلوچستان پس از اتمام طرح گازرسانی به زاهدان، هم اکنون در حال اجرای پروژه گازرسانی به شهرستان های چابهار، کنارک، دشتیاری و زرآباد می باشد.

۴۱۰۰۰ بازدید از ادارات دولتی و اماکن عمومی خراسان رضوی با موضوع مصرف بهینه گاز انجام شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در زمستان سال گذشته، ۴۱ هزار بازدید با هدف نظارت بر مصرف بهینه انرژی و کمک به تامین پایدار جریان گاز در ادارات دولتی و اماکن عمومی این استان انجام شده است.

حسن افتخاری با بیان این مطلب که طرح پایش مصارف گاز استان از آذرماه سال گذشته تاپایان اسفندماه با حضور ۵۰ تیم نظارتی، همیاری طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و مشارکت شهروندان از طریق سامانه گزارشات مردمی، اجرایی شد افزود: از مجموع ۴۱هزار بازدید انجام شده، ۳۷ هزار و ۳۸۴ مورد مربوط به پایش ادارات و سازمان های دولتی، اماکن آموزشی و مذهبی و سه هزار و ۸۰۱ مورد نیز بازدید از مراکز گردشگری، مجتمع های تجاری، رستوران ها و فست فودها بود.

وی ادامه داد: در بخش پایش مصرف گاز در ساختمان ها و اماکن دولتی، اداری و آموزشی و مراکز نظامی، بانکها، موسسات و… از مجموع ۳۷ هزار و ۳۸۴ بازدید انجام شده، یک هزار و ۳۵۸ مورد اخطار برای توجه بیشتر به موضوع مصرف بهینه گاز صادر شد و ۶۲ مورد هم قطع گاز و اخذ تعهد انجام پذیرفت.

افتخاری گفت: شرکت گاز خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ با هدف مدیریت مصرف درست و مقابله با ناترازی گاز، ۲۱ نشست مدیریتی ستاد انرژی در استانداری، ۱۸ جلسه با اتاق اصناف، اتحادیه ها و ۷۴ جلسه کمیته تخصصی هماهنگی سوخت زمستانی را با حضور مسئولان استانی برگزار نموده است.

وی با بیان این مطلب که خراسان رضوی با دو میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز پس از تهران دارنده بیشترین مصرف کننده گاز کشور است افزود: گاز مصرفی در خراسان رضوی حاصل از تولید پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و مخزن ذخیره‌سازی شوریجه در شهرستان سرخس است که علاوه بر مصرف در خراسان رضوی، گاز مورد نیاز استان‌های خراسان جنوبی و بخش هایی از استان خراسان شمالی و … را نیز تامین می‌کند.  

 

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری