• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

رشد ۳٫۴ مصرف گاز خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲/گازرسانی به صنایع استان ۳۳ درصد افزایش داشت

  • کد خبر : 4545
  • 24 فروردین 1403 - 14:51
رشد ۳٫۴ مصرف گاز خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲/گازرسانی به صنایع استان ۳۳ درصد افزایش داشت
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که میزان مصرف گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 1401، 3.4 درصد رشد داشت گفت: در همین مدت میزان گازسانی به بخش فولاد و سیمان استان هم 32.7 درصد بیشتر از سال قبل از آن بود.

به گرازش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته رقمی بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۴ درصد افزایش داشت.

وی افزود: مجموع گاز مصرفی استان خراسان رضوی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیز رقمی بالغ بر هفت میلیارد و ۸۱۴ میلیون مترمکعب بود که این عدد در سال ۱۴۰۲ با ۶٫۱ درصد افزایش به هشت میلیارد و ۲۹۲ میلیون مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ میزان گازرسانی به نیروگاهها ۶٫۱ درصد و گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی، فولاد و سیمان ۳۳ درصد افزایش داشت.

افتخاری اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف گاز استان در سال گذشته مربوط به روز سه شنبه هشتم اسفندماه با مصرف رقمی بالغ بر ۶۲ میلیون مترمکعب بود.

افتخاری گفت: شرکت گاز خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت های پیشرو حوزه ارتباطات طی دو سال گذشته طرح “هر خانه یک اتاق گرم” و در سال ۱۴۰۲ نیز پویش “مردمی سازی مدیریت مصرف گاز” را با هدف کاهش  مصرف گاز در بخش خانگی و تخصیص گاز صرفه جویی شده به بخش صنعت اجرایی نمود که حاصل آن تامین گاز بیشتر به صنایع و نیروگاهها در مقایسه با سال قبل و البته پایداری  صد درصدی جریان گاز در ۹۵ شهر و ۲۶۵۰ روستای استان بود.

وی با بیان این مطلب که خراسان رضوی با دو میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز پس از تهران دارنده بیشترین مصرف کننده گاز کشور است افزود: گاز مصرفی در خراسان رضوی حاصل از تولید پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و مخزن ذخیره‌سازی شوریجه در شهرستان سرخس است که علاوه بر مصرف در استان خراسان رضوی، گاز مورد نیاز استان‌های خراسان جنوبی و بخش هایی از استان خراسان شمالی و … را نیز تامین می‌کند. 

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری