• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

تاکید بربه روز بودن روانشناسان برای حل مشکلات روحی و روانی

  • کد خبر : 4221
  • 14 اسفند 1402 - 1:40
تاکید بربه روز بودن روانشناسان برای حل مشکلات روحی و روانی
روانشناسی که نتواند خود را به روز کند و همپای نسل آلفا جلو برود قطعاً هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد” یک روانشناس و روانکاو مسائل فرهنگی و هنری در خراسان رضوی با بیان اینکه در فضای روانکاوانه با مراجعین نسل آلفا روبرو خواهیم شد و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود گفت: روانکاوی که با دنیای دیجیتال آشنا نباشد و روانشناسی که علم هنر نداند و همچنان متعلق به نسل‌های قبلی باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

محمدرضا ابراهیمی افزود:روانشناسانی که نتوانند اطلاعات خود را به روز کنند و نگاه کهنه اندیشانه داشته باشند و همچنین درک درستی از پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی خودشان نداشته باشند باید کنار بروند.

ابراهیمی گفت: روانشناسان اگر می‌خواهند همپای نسل آلفا جلو بروند ابتدا باید بدانند چگونه با آنها برخورد کنند، بسیاری از مدعیان روانشناسی و روان‌درمانی اگر نتوانند علم خود را به روز کنند در این عرصه به جایی نخواهند رسید.

این روانکاو مسائل فرهنگی و هنری افزود: نسل آلفا به لحاظ توانمندی و هوشی و نگاهشان به دنیا و زندگی آنقدر جلو هستند که اصلاً حریفشان نمی‌شوند.

وی گفت:هرچند تعداد روانکاوان در ایران بسیار انگشت شمار هستند، اما فعالان مشاوره‌ای و روانشناسان در مواجهه با نسل آلفا ابتدا باید خود را تغییر دهند، مشاوری که نتواند همپای نسل آلفا و نسل زد خودش را جلو ببرد به درد مشاوره نمی‌خورد و هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام می‌دهد.

ابراهیمی افزود: در روانکاوی علاوه بر اینکه باید همپای مراجعین جلو برویم و همپای آنها دانا و آگاه باشیم و از یک دانش و فکر و فناوری پیشرفته علمی برخوردار شویم، از شناختن نسل جدید نیز نباید غافل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری