• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در هلال احمر مشهد

  • کد خبر : 4090
  • 10 دی 1402 - 12:06
تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام در هلال احمر مشهد
پیکر یک شهید گمنام در ساختمان هلال احمر مشهد با همراهی امدادگران هلال احمر و مسئولان کشوری و محلی به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “این شهید گمنام که در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسیده بود در سازه و المان ویژه شهید گمنام در ساختمان هلال احمر و در جوار میدان ۱۰ دی مشهد به خاک سپرده شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ زیارتگاه شهید در این استان در قالب آرامستان هایی با چند هزار شهید تا مزارهای تک شهیدی داریم که قطعا تعداد شهدا تاثیر بر قداست این مزارها نخواهد داشت.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: حدود ۱۸ هزار شهید درجای جای استان به خاک سپرده شده اند و به تعبیر امام راحل این شهدا امام زادگان عشق هستند.

وی به تاکید رهبر انقلاب در خصوص فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا اشاره کرد و گفت: تکریم شهدا یک عقیده است، هر کسی شهدا را تعظیم کند و بزرگ بدارد در حقیقت در اجر شهادت و ایثار شهیدان شریک شده است.

یوسفعلی زاده ادامه داد: اگر می خواهیم الگو باشیم و پیشرفت کنیم و مدیون شهدا نباشیم باید به شهدا اقتدا کنیم و پرچم جهاد و ایثار آنها را بر سردست داشته باشیم و با آنها پیش برویم.

بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، تاکنون پیکر مطهر ۳۴۳ شهید گمنام در ۱۲۹ نقطه این استان خاکسپاری شده است که ۷۹ نقطه از این تعداد مکان عمومی و ۲۶ نقطه اماکن نظامی، اداری و مراکز دانشگاهی است و بیشتر این اماکن که یادمان‌های آن‌ها به بهره‌برداری رسیده، به قطب فرهنگی تبدیل شده است.

مردم ولایتمدار خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و اعتلای انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری