• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

شهروندان از تردد‌های غیر ضروری و فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کنند

  • کد خبر : 4072
  • 09 دی 1402 - 1:13
شهروندان از تردد‌های غیر ضروری و فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کنند
کمیته اضطرار آلودگی هوا به شهروندان بویژه بیماران تنفسی توصیه کرده از تردد‌های غیر ضروری و فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا استان گفت: نظر به پیش‌بینی انباشت آلاینده‌ها و بروز پدیده اینورژن در مشهد مقدس برای فردا شنبه ۹ دی ماه در ساعات ابتدایی صبح از سوی اداره کل هواشناسی استان در شهر مشهد و نیز تشدید غلظت آلاینده‌های گازی در روز شنبه تا حوالی ظهر و گزارش‌های رسیده، اطلاع‌رسانی کامل در زمینه توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش‌رو به شهروندان صورت پذیرد.

مهدی اله پور افزود: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و تاکید بر استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف تردد‌های غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامد‌های این پدیده و نیز عدم فعالیت در فضا‌های ورزشی رو باز خصوصاً در ساعات ابتدایی صبح فردا شنبه ۹ دی ماه همراهی کنند.

وی گفت: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، آتش زدن بقایای گیاهی، لاستیک سوزی و … ممنوع است و با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.

دبیر کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا خراسان رضوی افزود:با عنایت به اهمیت سلامت دانش‌آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش نسبت به اعلام وضعیت هشدار برای دانش‌آموزان حساس و دارای بیماری زمینه‌ای در شیفت صبح، اطلاع‌رسانی عمومی را انجام و تمهیدات لازم را به عمل آورد و همچنین مصوب شد، اداره کل آموزش و پرورش نسبت به محدود نمودن برگزاری صف ابتدای صبح مدارس و نیز جلوگیری از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز در مدارس اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری