• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

سطح زیر کشت پنبه در خواف ۲۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 3746
  • 27 آبان 1402 - 11:01
سطح زیر کشت پنبه در خواف ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: برداشت پنبه از سطح ۷۷۰ هکتار مزارع پنبه شهرستان خواف از اواخر مهرماه سال جاری آغاز  شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود که میزان برداشت پنبه در این شهرستان با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: برداشت پنبه از سطح ۷۷۰ هکتار مزارع پنبه شهرستان خواف از اواخر مهرماه سال جاری آغاز  شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد و پیش بینی می شود که میزان برداشت پنبه در این شهرستان با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به حدود ۲ هزار تن افزایش یابد.

خالد فقیری با اشاره به افزایش عملکرد تولید پنبه در واحد سطح از ۲ تن به حدود ۲ و نیم تن در هکتار، مهمترین عوامل موثر در َآن را کشت به موقع، استفاده از بذرهای گواهی شده، مدیریت تغذیه و آبیاری و مدیریت کنترل عوامل خسارت زا برشمرد.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان ارقام با کیفیت پنبه «دلینته» گواهی شده ورامین، خورشید، ساجدی و خرداد است.

فقیری گفت: هم اکنون هر کیلوگرم وش پنبه از کشاورزان با قیمت حدود ۳۸۰ الی ۴۰۰ هزار ریال خریداری می شود که از قیمت پایین تری با توجه به هزینه های بالای تولید دارا می باشد.

شهرستان خواف ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۳۶۰ هزار راس دام و ۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۱۶۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=3746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری