• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

انجام توافقات ایران و افغانستان مبنی بر ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور

  • کد خبر : 3352
  • 20 مهر 1402 - 14:23
انجام توافقات ایران و افغانستان مبنی بر ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور
معاون استاندار خراسان رضوی : توافقات خوبی با وزیر تجارت افغانستان مبنی بر ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی امروز در یکصدوهفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با اشاره به سفر هیئت تجاری و اقتصادی استان به افغانستان گفت:بحث تجارت و ترانزیت موضوعی بود که مورد تاکید ویژه دو طرف قرار گرفت.

ابوالفضل چمندی افزود:  این هیئت همچنین در ملاقات با وزیر معادن افغانستان، پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم مشترک اکتشاف و استخراج معادن افغانستان در قالب یک برنامه راهبردی ده ساله را ارائه کرد.
چمندی با اشاره به جلسه هیئت تجاری و اقتصادی استان با وزیر اقتصاد افغانستان خاطرنشان کرد: ایجاد یک بانک مشترک و تسهیل در مراودات مالی و هوشمندسازی در زمینه نقل‌وانتقالات خصوصا در گمرکات دو کشور از دیگر مواردی بود که در این جلسه بر آن تاکید شد.
معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی هم چنین اعلام کرد: بهره‌برداری بلند مدت خط ریلی خواف‌هرات که هشتمین قطار نیز در روز‌های گذشته از این مسیر عبور کرده است توسط کنسرسیوم ریلی ایران و رئیس اداره ملی راه‌آهن افغانستان به امضا رسید.
چمندی با اشاره به ملاقات هیئت تجاری و اقتصادی استان با معاون وزیر صحت عامه افغانستان تصریح کرد: در این ملاقات مباحثی از جمله صادرات دارو، تجهیزات پزشکی، تولیدات مشترک و گردشگری سلامت مطرح شد که  امیدواریم با حمایت بخش خصوصی بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صمت استان در ادامه این نشست در خصوص سفر هیئت تجاری و اقتصادی خراسان رضوی به افغانستان گفت: ثبات اقتصادی، افزایش قدرت پولی ملی افغانستان، تورم در حد صفر و امنیت عالی این کشور، فضا را برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک خصوصا در بخش کشاورزی و معادن مهیا کرده است.
وی افزود: بخشی از هیئت تجاری و اقتصادی خراسان رضوی که در حوزه‌های کشاورزی و معدن فعالیت دارند در افغانستان مانده‌اند تا قرارداد‌هایی منعقد کنند.
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=3352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری