• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

فرسودگی نیمی از ماشین آلات معدنی کشور

  • کد خبر : 3193
  • 10 مهر 1402 - 2:42
فرسودگی نیمی از ماشین آلات معدنی کشور
نایب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در حاشیه نشست اعضای هیات‌های نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در مشهد گفت: مهمترین دغدغه بخش معدن تامین ماشین آلات معدنی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد”نایب رییس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در حاشیه نشست اعضای هیات‌های نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در مشهد گفت: مهمترین دغدغه بخش معدن تامین ماشین آلات معدنی است.
سجاد غرقی ۷۰ درصد از هزینه‌های عملیات معدنی را مبتنی بر ورود ماشین آلات دانست و افزود: هم محدودیت‌های ارزی و هم بحث‌های مبتنی بر تحریم‌ها و نبود نمایندگی‌ها باعث شده است که هزینه این حوزه‌ها افزایش یابد.
وی بیان کرد: فعالیت ماشین آلات معدنی دست دوم در کشور ، باعث شده است  که نیمی از ناوگان بخش معدن کشور در مجموع خارج از رده باشد.
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به مزیت‌های معدنی کشور که هم در تکمیل زنجیره‌ها و هم پیشران زنجیره‌های ارزش مانند آهن، فولاد، مس و سایر زنجیره‌های ارزش با مخاطره مواجه می‌شود، تاب آوری در حوزه اقتصادی تا حد زیادی به معدن و صنایع معدنی وابسته است.
وی اضافه کرد: در این راستا باید حتما در خصوص تامین ماشین آلات، تامین ارز برای ابزار تولیدات معدنی کشور و آزاد کردن واردات ماشین آلات تدبیر شود.
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=3193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری