• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

عراق به زائران اربعین سیمکارت رایگان می‌دهد

  • کد خبر : 2718
  • 20 مرداد 1402 - 13:32
عراق به زائران اربعین سیمکارت رایگان می‌دهد
دولت عراق قرار است سیمکارت با اینترنت و تماس بین‌المللی رایگان در اختیار زائران اربعین ۱۴۰۲ قرار دهد. این سیم کارت به مدت یک هفته معتبر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد ”  یکی از مشکلاتی که زائران اربعین در خاک عراق با آن مواجه هستند، برقراری تماس اینترنتی با خانواده یا حتی همراهان در مسیر پیاده‌روی است.

در روزهای اخیر دولت عراق اعلام کرد که سیمکارت‌هایی را در اختیار زائران اربعین از کشورهای ایران، کویت، لبنان و عربستان قرار می‌دهد که این سیمکارت‌ها بسته اینترنت فعال رایگان دارند و زائران به مدت یک هفته می‌توانند در کنار استفاده از اینترنت، تماس بین‌المللی رایگان هم داشته باشند.

تلاش عراق برای ایجاد زیرساخت اینترنت پرسرعت در مسیر پیاده‌روی اربعین

عراقی‌ها درصدد ایجاد زیرساخت‌هایی برای برقراری اینترنت رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین هم هستند و وزارت ارتباطات این کشور در هفته‌های گذشته پیشنهاد مجهز کردن مسیر زائران به اینترنت پرسرعت را داده است.

البته در سال‌های گذشته با توجه به حضور میلیونی زائران، در برخی اوقات اینترنت خطوط تلفن همراه این کشور با کُندی سرعت یا اختلال مواجه بود که به گفته مسؤولان عراقی، امسال این مشکلات نیز مرتفع خواهد شد و دکل‌های لازم برای تقویت سیگنال‌های موجود پیش‌بینی شده است.

این اقدام به منظور برقراری ارتباط زائران خارجی به همراهان و خانواده و همچنین انعکاس اربعین ۱۴۰۲ در جهان پیش‌بینی شده است.

امسال با برنامه‌ریزی مسؤولان عراقی، تلفن همراه زائران در این قطعه از بهشت به اینترنت رایگان متصل می‌شود. در روزهای گذشته نیز اینترنت رایگان در حرم امامین جوادین علیهماالسلام در کاظمین در اختیاز زائران قرار گرفت.

سال گذشته نیز برخی از زائران با خرید سیمکارت‌هایی در مسیر پیاده‌روی اربعین یا شهرهای زیارتی، اینترنت رایگان دریافت کردند؛ به طوری که با خرید سیمکارت، اینترنت هم برای آنها فعال می‌شد. اما به نظر می‌رسد امسال قرار است به طور کلی عراق از زائران اربعین هزینه‌ای بابت این سیمکارت‌ها هم نگیرد و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=2718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری