• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

برگزاری اجتماع بزرگ علمای شیعه و سنی خراسان رضوی در مشهد

  • کد خبر : 7785
  • 28 شهریور 1403 - 7:54
برگزاری اجتماع بزرگ علمای شیعه و سنی خراسان رضوی در مشهد
اجتماع بزرگ علمای شیعه و سنی خراسان رضوی با شعار «اتحاد امت رسول الله، نجات غزه مظلوم» به میزبانی مشهد برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد” مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: این همایش با حضور ۷۰۰ نفر از مدیران، مدرسین، ائمه جمعه و جماعات، نخبگان و علمای شیعه و سنی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی جوانشیری هدف از برگزاری این همایش را تحکیم بنیان‌های اخوت و برادری در امت اسلامی با طلایه داری جامعه روحانیت شیعه و سنی خراسان رضوی و محوریت فلسطین و هویت امت اسلامی ذکر کرد.
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم در این همایش ضمن تبریک هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول، ابراز امیدواری کرد که بزرگداشت وحدت منحصر به یک هفته نباشد و به هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های بعد تسری پیدا کند و مسلمانان در سایه وحدت، همه عمر در تعامل باشند.
ماموستا عبدالسلام کریمی تصریح کرد: وحدت از نظر نظام جمهوری اسلامی یک استراتژی و نه تاکتیک است، پس باید وحدت بین شیعه و سنی را حفظ کنیم.
او با بیان اینکه پنج مذهب مدون جهان اسلام مانند پنج انگشت هستند که از یک خون ارتزاق می‌کنند، افزود: ریشه همه این مذاهب یکی است و اختلاف تنها در استنباطات است و این مذاهب باید مانند این انگشتان با هم جمع و به مشتی در برابر دشمنان تبدیل شوند.
این عالم اهل سنت در ادامه تأکید کرد: ما در وهله اول به دلیل اینکه یکی هستیم باید وحدت داشته باشیم و دوم به دلیل اینکه دشمنان ما یکی شده‌اند، باید در مقابل آنها یکی باشیم تا هیچ خدشه و ضعفی متوجه جهان اسلام نشود.
رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان هم در این همایش گفت: ارزش‌های انسانی و الهی که خداوند عزوجل برای جوامع وضع کرده، در اثر اقدامات تخریبگرانه فکری و فرهنگی قدرت‌های ظالم که سعی در گسترش فساد در روی زمین می‌کنند، از بین رفته است.
او با تأکید بر اینکه آیات، روایات و سیره پیامبر اسلام (ص) انسان‌ها را به تعاون و همکاری دعوت می‌کنند، افزود: ما از همه امت اسلامی و فرقه‌ها و مذاهب آن و نیز اندیشمندان، فقها و عالمان این امت می‌خواهیم که به دور هم جمع شوند و در مورد مسائل اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.
رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد: امت اسلامی باید در صدر همه امت‌ها قرار گیرد و به استکبار جهانی اجازه ندهد که تصمیمات خود را اجرایی، توانایی‌های این امت را از آنها سلب و آنها را تبدیل به کالای مصرفی کند.
در هفته وحدت ۲۰۰ عنوان برنامه در خراسان رضوی با محوریت وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم برگزار می‌شود.
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=7785

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری