• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

ثبت ۲ رویداد مشهد در تقویم گردشگری ایران

  • کد خبر : 7041
  • 31 مرداد 1403 - 9:05
ثبت ۲ رویداد مشهد در تقویم گردشگری ایران
۲ رویداد مشهد، آیین تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی و آیین حکاکی دعای شرف الشمس بر روی نگین انگشتر، در تقویم گردشگری ایران ثبت شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: گواهی ثبت رویداد‌ها توسطمعاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امضا و ابلاغ شده است. حسین امیرکلالی افزود: آیین تحویل سال نو، مراسمی است که به مناسبت تحویل سال در آخرین ساعات پایانی سال، با حضور زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در رواق‌ها، صحن‌ها و اطراف اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.وی ادامه داد: در این آیین با حضور مقامات کشوری، خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی، تعداد زیادی از زائران، مجاوران و خدام رضوی با اجتماع در رواق‌ها، صحن‌ها و اطراف اماکن متبرکۀ رضوی، به‌صورت دسته‌جمعی دعای تحویل سال را قرائت می‌کنند و به انتظار می‌مانند تا تحویل سال نو اعلام شود، سپس در نقاره‌خانۀ حضرتی، نقاره نواخته می‌شود و حضار به میمنت حلول سال نو، پس از ذکر صلوات و عرض تبریک و شادباش به یکدیگر به زیارت می‌پردازند.
این مسئول درباره رویداد دیگر تصریح کرد: دعای شرف الشمس هم هر ساله در یک روز خاص (۱۹ فروردین) زیر نگین عقیق زرد حکاکی می‌شود که نگارش آن به صورت رمزی و از اسامی خداوند متعال تشکیل شده است.
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: مراسمی مانند آیین تحویل سال نو با حضور میلیونی مردم برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم از برکت حضور زائران بارگاه منور رضوی در مسیر توسعه گردشگری گام برداریم. او ادامه داد: برای معرفی آیین حکاکی دعای شرف الشمس بر روی نگین انگشتر هم طی چند سال اخیر رویداد‌های مختلفی در شهر مشهد با حضور پرشور هنرمندان و مردم برگزار شده است. امیر کلالی تصریح کرد: توسعه و ترویج این رویداد‌ها در رونق گردشگری و زیارت نقش پر رنگی دارد، علاوه بر این زمینه اشتغال و رشد اقتصادی مراکز اقامتی، گردشگری، بازار و صنایع‌دستی را به همراه دارد.
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=7041

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری