• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

رکوردهای پیاپی در اپال پارسیان سنگان

  • کد خبر : 6986
  • 29 مرداد 1403 - 12:48
رکوردهای پیاپی در اپال پارسیان سنگان
شرکت اپال پارسیان سنگان زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری پارسیان، در راستای خصوصی سازی بخش های دولتی، 60 درصد از سهام ایمیدرو را در بهره برداری و توسعه کارخانه کنسانتره 2.6 میلیون تنی در جوار مجتمع سنگ آهن سنگان جهت توسعه و سرمایه گذاری در حوزه فولاد کشور خریداری کرد.

 اپال پارسیان با اعتبار خویش عمليات اجرايي ساخت کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی را از ارديبهشت سال ۱۳۹۵ آغاز  و در سال ۱۳۹۸ به بهره برداري رساند و در حال حاضر در حال تکمیل پروژه کنسانتره ۲٫۴ میلیون تنی است. رکوردهای اپال پاسیان در حوزه تولید محصولات اين شركت شامل کنسانتره و گندله آهن بوده كه تولید کنسانتره آن با ظرفيت اسمي ۲٫۶ میلیون تن در سال و گندله سازی با تولید ۵ میلیون تن در سال آغاز به فعاليت کرده است. کنسانتره تولیدی این شركت جهت خوراک کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی استفاده می شود و کارخانه گندله سازی علاوه بر مصرف کنسانتره تولید خود شرکت با توجه به ظرفیت موجود از کنسانتره خریداری شده از سایر شرکت ها نیز جهت تولید گندله استفاده می نماید و گندله تولیدی جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد مورد استفاده قرار مي گيرد.

رکوردهای اپال پارسیان

در راستای افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای منطقه و تداوم روند افزایشی در تاریخ ۹ اسفندماه، واحد حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای اپال پارسیان سنگان توانست مجموعاً ۲۵۸۳۱ تن گندله سنگ‌آهن را بارگیری کرده و رکورد روزانه خود در سال ۱۴۰۲ را افزایش دهد. رکورد قبلی مجموع حمل روزانه ۲۲۰۲۲ تن در تاریخ ۱۳ مردادماه ١٣٩٨بوده است.

این شرکت در فروردین ماه نیز موفق به ثبت رکورد جدید تولید گندله سنگ‌آهن به میزان ۱۸.۳۴۶ تن در روز شد که این رکورد موفقت‌آمیز معادل ۱۷٪ بیشتر از ظرفیت اسمی خط تولید کارخانه گندله‌سازی این مجتمع بود که نشان از تلاش کارکنان این شرکت در اولین روزهای سال ۱۴۰۲ و در راستای تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید بود که موفق به ثبت رکورد جدید تولید گندله سنگ‌آهن به میزان ۱۸/۳۴۶ تن در روز شدند.

ثبت رکورد دیگر مربوط به واحد توزین و بارگیری جاده ای در پایان سال مالی ۱۴۰۲ است. همزمان با پایان سال مالی ۱۴۰۲، واحد توزین و بارگیری جاده ای شرکت اپال پارسیان سنگان ، توانست با بارگیری ۹۵۷۷۵کامیون و با تناژ ۲٫۴۷۰٫۰۰۰ رکورد سالیانه جدیدی در امرتوزین و بارگیری جاده ای در کارنامه شرکت ثبت نماید . وجود دستگاه تراک لودینگ، مدیریت امور بارگیری، نیروهای متعهد و خبره،ارتباط نزدیک با شرکت های حمل و نقل منطقه جهت جذب راننده، تاثیر محیط بارگیری و … از مهمترین عوامل به ثمر رسیدن این دستاورد بوده است. با دستیابی به این موفقیت بزرگ، قطعاً افزایش فروش محصول، جذب بیشتر مشتری و تشویق رانندگان به بارگیری در شرکت اپال پارسیان سنگان را در پی خواهد داشت. واحد توزین و حمل و نقل جاده ای شرکت اپال پارسیان سنگان نسبت به سال گذشته خود توانسته حدود ۵۶ درصد افزایش حمل داشته باشد.

همچنین رکوردهای اپال پارسیان در کمترین میزان توقفات اضطراری کارخانه کنسانتره ۲٫۶ ثبت شد. با تکیه بر توان داخلی و همت کارکنان واحد کنسانتره ۲.۶شرکت اپال پارسیان سنگان؛ رکورد کمترین میزان توقفات اضطراری کارخانه کنسانتره ۲.۶ در آبان ماه ۱۴۰۲ به دو ساعت رسید و برگ زرین دیگری به مجموعه افتخارات شرکت اپال پارسیان سنگان اضافه شد.

دستاوردهای بومی سازی اپال پارسیان

واحد بومی سازی شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در سال ۱۳۹۷ ایجاد شد . هدف از ایجاد واحد بومی سازی استفاده از حداکثر توان تولید داخل از طریق شناسایی صحیح تولیدکنندگان داخلی و ارجاع کار به واحدهای توانمند تر و در نهایت کاهش وابستگی به خارج از کشور بود.

مهمترین و شاخص ترین اقدامات انجام شده در واحد بومی سازی شرکت اپال پارسیان سنگان می توان به بومی سازی ۴۲۰۶ردیف قطعه و تجهیز،تهیه ۱۰۱۵۲ شیت نقشه مهندسی معکوس از طریق برنامه ریزی ۵۹۱۲۰ نفرساعت فعالیت مهندسی، مهندسی معکوس ۱۵ تجهیز استراتژیک از ۹۴۵۰ ردیف قطعات و تجهیزات پایش شده، بومی سازی ۹ تجهیز های‌تک تدوین و تهیه ۸۲۵ جلد دفترچه تکنولوژی ساخت و … اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=6986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری