• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان خبرداد:

راه اندازی پروژه رمق گیری با استفاده از توان داخلی/ اشتغال بیش از ۵۰ نفر در این پروژه

  • کد خبر : 683
  • 03 آبان 1401 - 18:23
راه اندازی پروژه رمق گیری با استفاده از توان داخلی/ اشتغال بیش از ۵۰ نفر در این پروژه
مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان خواف گفت: پروژه احداث واحد رمق گیری باطله ی کارخانجات کنسانتره با تکیه بر دانش فنی داخلی و در جهت اشتغال آفرینی و حفظ منابع معدنی کشور در سال " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" با دیدگاه توسعه ی پایدار با استفاده از روش های ثقلی فرآوری سنگ آهن هماتیتی در شهرستان خواف راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری افق سناباد: مجید معصومی با اشاره به اینکه پروژه رمق­گیری با هدف افزایش بهره وری و بازیابی آهن (بخصوص بخش هماتیتی) از باطله کارخانه­ های کنسانتره که تاکنون به دامپ باطله انتقال می­ یافت انجام شده است، بیان کرد: این طرح در شهریورماه ۱۳۹۸ در واحد فنی، مهندسی و برنامه­ ریزی این شرکت طرح مسئله و پس از انجام مطالعات فنی، اقتصادی تحت عنوان پروژه “رمق­گیری از باطله کارخانجات کنسانتره”در دستورکار قرار گرفت.
وی افزود: با راه اندازی این پروژه سالیانه حدود ۶۵ هزار تن کنسانتره با عیار آهن بیش از ۶۰ درصد تولید خواهد شد و مانع هدر رفت این میزان ماده خام از چرخه ی تولید می گردد.
مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان اظهار داشت: پس از انجام مطالعات فنی، اقتصادی و اخذ مجوزهای لازم، طراحی پایه و تفصیلی در نیمه دوم سال ۹۹ انجام و فعالیت های اجرایی از فروردین ۱۴۰۰ شروع شد و در مرداد ماه ۱۴۰۱ ساخت این پروژه به پایان رسید.
معصومی افزایش تولید سالیانه با سرمایه­ گذاری محدود و همچنین کاهش مشکلات زیست محیطی منطقه براساس استاندارد ISO14001 را از اهداف راهبردی این شرکت دانست و بیان داشت: این پروژه با هدف ایجاد ارزش افزوده بالا و با سرمایه گذاری محدود در راستای افزایش اشتغال زایی در منطقه و ارتقای بهره وری داخلی و حفظ منابع طبیعی زیست محیطی راه اندازی شده است.
وی مهمترین مزایای این طرح را افزایش بهره وری فازهای کارخانجات کنسانتره (راندمان جدایش، میزان تولید، …) و اشتغال زایی بیش از ۵۰ نفر بصورت مستقیم، جلوگیری از هدر رفت منابع معدنی ملی با عدم ورود محصول با ارزش به باطله برشمرد.
مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه حدود ۵۸۰ میلیارد ریال است که ۶۰% هزینه های سرمایه­ گذاری مربوط به تامین تجهیزات می­باشد.
معصومی با اشاره به راه اندازی پروژه رمق گیری با استفاده از توان داخلی، گفت: در راستای حمایت از تولید ملی و بومی سازی دانش فنی تمامی تجهیزات استفاده شده در طراحی و ساخت این کارخانه از منابع و تولیدات با کیفیت داخلی و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی می‎باشند

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری