• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

نیروگاههای برقی تجدیدپذیر در اولویت اصلی خراسان رضوی برای جهش تولید است.

  • کد خبر : 6042
  • 31 تیر 1403 - 11:33
نیروگاههای برقی تجدیدپذیر در اولویت اصلی خراسان رضوی برای جهش تولید است.
حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفرریاست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت : رفع نیاز انرژی از طریق نیروگاههای برقی تجدیدپذیر از اولویت های اصلی کل کشور و بویژه استان خراسان رضوی برای جهش تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد”« حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر» ، اظهار کرد : در خراسان هماهنگی و همدلی در بخش‌های مختلف و شهرک‌های صنعتی و حوزه اصناف وجود دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم به این مجموعه‌ها کمک کنیم.

وی افزود : در گذشته اشتیاق افراد برای حضور در شهرک‌های صنعتی بیشتر بود، اما امروز با وجود مشکلات این حضور کمتر و کمرنگ شده و این زنگ خطر است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد : ما باید تلاش کنیم این شهرک‌های صنعتی را کنار هم جمع کنیم و اقتصاد را توسعه و تولید و خدمات اقتصادی داشته باشند. ما نیز باید در کنار آنها باشیم و راهکار‌ها و چراغ سبز‌هایی با توجه قوانین به آنها نشان دهیم. در واحد‌های صنفی نیز به همین تربیت باید عمل کنیم.

وی تاکید کرد : امروزه ما در تلاش هستیم که بتوانیم به این مجموعه‌ها کمک کنیم و اگر امروزه به گرداوری واحد‌های صنعتی برای تولید رقابتی نپردازیم، محدودیت‌های جانبی باعث کاهش تولید خواهد شد.

وی ادامه داد : برای نیروگاه‌های برقی تجدیدپذیر برنامه‌ای آماده شده است که طی آن معادل مقدار سوختی که مصرف می‌کنند، پرداخت می‌شود. پرداخت به دو صورت است؛ یا سوخت مصرفی به آن‌ها داده می‌شود و یا قیمت آن محاسبه می‌شود و به افراد اختصاص می یابد. در سال ۱۴۰۲، دو و نیم همت برای این امر پرداخت شده است و این امر از سیاست‌های بسیار جدید است و به کسانی که امروزه در ارتباط با برق‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری می‌کند، این امکان را می‌دهد که کمتر از ۲ سال سرمایه خود را برداشت ‌کنند. بنابراین باید این کار را انجام دهیم و به سهم بازار در این میان توجه کنیم. در افق آینده تعبیر شده است سوخت به صورت رایگان در اختیار قرار نگیرد و افراد برای دریافت سوخت، بها پرداخت کنند؛ البته مجلس هم به این موضوع توجه کرده است و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن انجام داده است.

این نماینده مجلس یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حوزه تولید امروزه وجود دارد، تنگاتنگی رقابت در تولید است، لذا اگر مجموعه‌ای بتواند با کمترین ضایعات و بیشترین کیفیت تولید داشته باشد، برنده است. راه‌حل موضوع این است که مجتمع‌های تولیدی به صورت شهرک‌های صنعتی در کنار هم قرار گیرند. همچنین هشدار می‌دهم که امروزه علائمی که از شهرک‌های صنعتی به جامعه بازتاب می‌شود، علائم خوبی نیست و مشکلات آن‌ها باید رفع شود. علاوه بر این موارد، تعیین حریم برای شهرک‌ها موضوع مهمی در استان است که باید به آن توجه شود.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=6042

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری