• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

مشهد، عزادار و سوگوار شهادت امام محمدباقر (ع)

  • کد خبر : 5194
  • 25 خرداد 1403 - 13:08
مشهد، عزادار و سوگوار شهادت امام محمدباقر (ع)
مشهدالرضا در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، سوگوار و عزادار پنجمین امام شیعیان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “حرم مطهر رضوی نیز در ایام شهادت امام محمد باقر (ع) میزبان زائران و مجاورانی است که از اقصی نقاط برای عرض تسلیت و ادای احترام و نیز شرکت در مراسم عزاداری به این بارگاه ملکوتی مشرف می‌شوند.
علاوه بر برنامه‌های عزاداری که از شب گذشته آغاز شده است، از صبح امروز نیز دسته‌های عزاداری به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) رهسپار شده و زائران و مجاوران سیاه پوش سینه زنان به سمت پنجره فولاد و روضه منوره حرم حرکت کردند تا این واقعه جانگداز را به ولی نعمتشان امام رضا (ع) تسلیت عرض کنند.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با اشاره به برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در سالروز شهادت امام باقر (ع) گفت: این ویژه برنامه‌ها از شامگاه دیشب و همزمان با شب شهادت این امام همام بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم (ص) با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی احمد واعظی آغاز شد.
حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد افزود: سخنرانی یکی از کارشناسان مذهبی و قرائت دعای کمیل و عزاداری و مرثیه‌سرایی از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام محمد باقر (ع) در حرم مطهر رضوی بود.
وی ادامه داد: مراسم روز شهادت امام محمد باقر (ع) نیز بعد از اقامه نماز جماعت صبح روز جمعه در رواق امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری آغاز شد و در ادامه، زائران حرم رضوی دعای ندبه را قرائت کردند.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: آیین شامگاه شهادت امام پنجم نیز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود که زیارت امین‌الله، سخنرانی و بیان معارف دینی از جمله این برنامه‌ها است.
حجت الاسلام شریعتی نژاد گفت: مرثیه‌سرایی و قرائت زیارت آل یاسین و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پایان‌بخش برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) خواهد بود.
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=5194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری