• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

بیماری‌های قلب و عروق، بیشترین علت مرگ و از کارافتادگی در ایران

  • کد خبر : 4542
  • 24 فروردین 1403 - 14:46
بیماری‌های قلب و عروق، بیشترین علت مرگ و از کارافتادگی در ایران
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین آمار مرگ و میر و از کارافتادگی در ایران مربوط به بیماری‌های قلب و عروق است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “دکتر حسین فرشیدی روز جمعه در پنجمین کنگره بین المللی مداخلات تهاجمی غیر جراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی و دریچه‌ای قلب که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است افزود: بر طبق آمارها، ۴۵ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، مربوط به بیماری‌های قلب و عروق است.
وی با تاکید بر توجه جدی به موضوع پیشگیری و کنترل عوامل خطر در این بیماری، ادامه داد: سال قبل، پویش سلامت برای غربالگری دو بیماری فشار خون و دیابت راه اندازی شد که نتایج حاصل از آن نشان داد که ما در موضوع سواد سلامت و آگاهی نسبت به عوامل خطر، مشکل داریم.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز علمی-تحقیقاتی و انجمن‌های علمی خواست در راستای حل مشکلات سلامت در کنار هم قرار گیرند و گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ استان در برگزاری کنگره بین المللی قلب کاسپین همکاری دارند که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از این گونه اقدامات حمایت می‌کند.
ارایه ۶۰۰ مقاله و سخنرانی در کنگره بین المللی قلب کاسپین
دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی قلب کاسپین هم در این کنگره گفت: ۶۰۰ مقاله و سخنرانی در این کنگره، ارایه و ۲۰ عمل به صورت زنده از اتاق‌های عمل بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پخش می‌شود.
دکتر محمود محمدزاده شبستری افزود: این کنگره تاییدیه انجمن جهانی قلب (csi) را دارد و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به همکاری ویژه ۱۵۰ دانشجوی علوم پزشکی مشهد با این کنگره، ادامه داد: روش اجرای برنامه ها، سخنرانی‌ها و عمل‌ها در این کنگره با مدیریت انجمن جهانی قلب نیز اجرا می‌شود.
پنجمین کنگره بین المللی مداخلات تهاجمی غیر جراحی در بیماری‌های مادرزادی، ساختمانی و دریچه‌ای قلب به همت بنیاد جهانی قلب کاسپین و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آستان قدس رضوی، در روز‌های ۲۳ تا ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.
بنیاد جهانی قلب کاسپین با همکاری خیّران، کمک بزرگی برای برطرف کردن مشکلات تمامی بیماران با مشکلات مادرزادی قلبی به‌خصوص گروه‌های محروم و کم‌برخوردار جامعه دارد.
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری