• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

مشهد؛ پیشرو در حوزه پیوند قلب

  • کد خبر : 4529
  • 21 فروردین 1403 - 8:25
مشهد؛ پیشرو در حوزه پیوند قلب
مشهد از برترین شهر‌های کشور در حوزه پیوند قلب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۱۲۰ عمل جراحی در حوزه قلب در مشهد  انجام شده که همه آنها مؤفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر محمود شبستری افزود: از بهترین نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد حوزه قلب آن است  و در این رشته دانشگاهی دروس استادان مطابق آخرین دستاورد‌های روز دنیا تدریس  و حوزه درمان هم از به‌روزترین شیوه‌های درمانی جهت درمان استفاده می‌شود.

وی گفت:  انجام عمل‌های جراحی با کمترین شکاف  و همجنین عمل دریچه قلب یا تاوی از دستاورد‌های سال‌های اخیر این دانشگاه در این خصوص بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین در حوزه ترمیم عروق هم بدون انجام عمل جراحی قلب باز گرفتگی‌های عروق و پارگی رگ‌ها به راحتی رفع و ترمیم شده است که بیمارستان‌های قائم (عج)، امام رضا (ع)، شریعتی و رضوی مشهد جزو مراکز درمانی موفق کشور در این حوزه بوده‌اند.

دکتر شبستری با اشاره به اینکه مشکل بیماران مادرزادی این حوزه به روش بسته برطرف شده است، بیان کرد: همه این اقدامات بدون انجام عمل جراحی قلب باز در بخش کت لب بیمارستان امام رضا (ع) انجام شده و به تازگی هم  با این روش در یک اقدام شاخص پزشکی در حوزه قلب، سوراخ مادرزادی‌ای که در قلب یک بیمار وجود داشت بسته شد و به یک بیمار دیگر هم که دریچه‌اش تنگ شده بود بالن زده شد.

وی گفت: بیمارستان رضوی از مراکز درمانی مؤفق غیردانشگاهی در موضوع قلب و عروق بوده  و به همراه بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) در زمره بیمارستان‌های مؤفق کشور در بحث درمان بیماران سکته قلبی و برداشتن لخته بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به بیمارانی که درد‌های سنگین در قفسه سینه خود احساس می‌کنند و تاکنون مشابه آن را نداشته اند توصیه می‌کنیم که خود را در فاصله زمانی کمتر از ۳ ساعت به بیمارستان برسانند تا بلافاصله اقدامات درمانی موردنیاز بر روی آنان انجام شود تا در زمانی کوتاه و با رفع مشکل به‌وجود آمده به وضع عادی زندگی بازگردند.
پنجمین کنگره بین‌المللی قلب  از ۲۳ تا ۲۶ فروردین  امسال و با حضور بیش از یک هزار نفر از استادان  شاخص ۲۸ دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان برجسته ۱۲ کشور دنیا در مشهد برگزار می‌شود

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری