• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

حرم مطهر رضوی در شب عید مبعث نورباران است

  • کد خبر : 4192
  • 18 بهمن 1402 - 16:11
حرم مطهر رضوی در شب عید مبعث نورباران است
همزمان با عید بزرگ مبعث و جشن نبوت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مشهدالرضا(ع) به ویژه بارگاه منور امام هشتم(ع)غرق در نور و شادمانی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “امشب همزمان با شب عید مبعث نبوی، نوای شادی و سرور در دنیای اسلام طنین‌انداز شده و پایتخت معنوی ایران، مشهدالرضا (ع) نیز سراسر غرق نور و سرور است.
به مناسبت جشن بزرگ مسلمانان، حرم مطهر رضوی چراغانی و آذین بندی شده است؛ بارگاه رضوی یکپارچه چراغان شده و بوی عطر و گل صحن و سرای رضوی را دربرگرفته است.
صحن های حرم رضوی با هزاران بوته و شاخه گل نظیر گل‌های نرگس اهدایی در مکان‌های مختلف از جمله اطراف المان گنبد خضراء در صحن پیامبر اعظم(ص)، آب نما‌های صحن‌های آزادی، گوهرشاد و جمهوری اسلامی و همچنین مبادی ورودی حرم رضوی آراسته شده است و از طلیعه خورشید نیز جشن و سرور در حرم مطهر رضوی برپا شده و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در مدح پیامبر اکرم (ص) مدیحه سرایی می‌کنند.
امشب آیین شب مبعث پیامبر رحمت در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی همراه با شعرخوانی آیینی و سخنرانی در حال برگزاری است.
خادمان بارگاه منور رضوی نیز امروز با روی گشاده از زائران و مجاوران امام رضا(ع) که دسته دسته برای عرض تبریک به ولی نعمتشان به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند، استقبال می‌کنند.
در خیابان‌های شهر نیز دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با توزیع شیرینی و شربت، فضای جشن و شادی را بین مردم گسترش داده‌اند و آذین بندی شهر با ریسه‌ها و پرچم‌های رنگی در اقصی نقاط آن، این شور و شادی را مضاعف کرده است.
جشن روز عید بزرگ مبعث نیز فردا با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه السلام آغاز می‌شود و ضمن پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری، گروه تواشیح عروه الوثقی به اجرای برنامه می‌پردازند.
تجلیل از پیشکسوتان قرآنی و خانواده‌های قرآنی، سخنرانی وعاظ کشوری، مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و قرائت زیارت رجبیه از دیگر برنامه‌های این مراسم است.
ویژه‌برنامه جشن شام مبعث ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نیز از ساعت ۱۸:۳۰ در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)،اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم، سخنرانی وعاظ کشوری و شعرخوانی شاعران آئینی پایان بخش این مراسم خواهد بود.
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری