• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

اعتدالیون و جستجوی انگشتر هاشمی در دستان روحانی!

  • کد خبر : 4022
  • 27 آذر 1402 - 7:33
اعتدالیون و جستجوی انگشتر هاشمی در دستان روحانی!
در حالی تایید صلاحیت حسن روحانی برای خبرگان رهبری در هاله ای از ابهام است که اعتدالیون برای بازگشت به قدرت در جستجوی انگشتر هاشمی در دستان روحانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “در حالی کمتر از ۳ ماه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است که اردوگاه اصلاحات سرانجام پس از کش و قوس های فراوان برای تحریم انتخابات، امروز گرفتار اما و اگرهای چگونگی شرکت در این رقابت سیاسی قرار دارد.

اصلاح طلبان رادیکال که به زعم خود در انتخابات شرکت نمی کنند، کاندیداهایشان به دلیل داشتن پرونده های امنیتی صلاحیت نمایندگی مردم را از دست دادند، اما اعتدالیون در جستجوی انگشتر هاشمی در دستان روحانی، هستند تا مسیر شان برای بازگشت به قدرت هموار شود.

حسن روحانی، که در این دوره از انتخابات خبرگان رهبری نیز کاندید شده است، تنها امید اصلاح طلبان برای به دست آوردن کرسی در خبرگان و احتمالا راه یابی کاندیداهای مورد حمایتشان به مجلس است.

ای در حالی است که بسیاری بر این باورند روحانی به دلیل داشتن پرونده های باز تخلفاتش در دوران ۸ سال ریاست جمهوری نمی توان صلاحیت نمایندگی مردم در خبرگان رهبری را داشته باشد.

تخلفات روحانی مانع بزرگ مسیر تایید صلاحیتش

تخلف روحانی در بازار ارز، دخالت های غیرکارشناسی در بورس که به گفته سخنگوی دستگاه قضایی، پرونده های باز و در جریان در دادگاه ویژه روحانیت است، مانع بزرگی بر سر راه حسن روحانی برای تایید صلاحیت است با این حال، اما اصلاح طلبان بر این باورند که روحانی می تواند در نقش هاشمی رفسنجانی برای این جریان راهگشا باشد.

روزنامه آرمان ملی در گزارشی نوشت: در گذشته هاشمی رفسنجانی بود که زمانی تلاش کرد در انتخابات خبرگان از افراد موثر حمایت کند و به نوعی روند آرایش سیاسی خبرگان بر اساس لیست‌هایی که مورد حمایت او بود تعیین شد هر چند پیروزی او نیز مطلق نبود و افرادی نزدیک به طیف آیت‌الله مصباح یزدی نیز در انتخابات حضور پیدا کردند.از این رو به نظر می‌رسد اگر قرار باشد یک نفر نقشی شبیه به هاشمی در انتخابات خبرگان قبلی بازی کند تنها حسن روحانی است که می‌تواند چنین نقشی را بازی کند. به عبارت بهتر انگشتری هاشمی رفسنجانی در خبرگان رهبری اکنون در دست روحانی است هرچند از هم اینک برخی ادعا کرده‌اند که حسن روحانی به هیچ وجه از زیر تیغ رد صلاحیت‌ها خارج نمی‌شود.

با وجود آنکه تایید صلاحیت روحانی برای خبرگان رهبری در هاله ای از ابهام است، اما به نظر می رسد جریان میانه رو اصلاحات چشم امیدش به رئیس جمهور سابق است تا برای بازگشت آنها به قدرت از میراث هاشمی رفسنجانی استفاده کند.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=4022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری