• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

تاکید بر رعایت مصرف بهینه گاز در دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی

  • کد خبر : 3913
  • 13 آذر 1402 - 12:58
تاکید بر رعایت مصرف بهینه گاز در دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی بر رعایت «مصرف بهینه گاز، صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف» در دستگاه‌های استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احسان یوسفی با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر «مصرف بهینه گاز، صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف» در دستگاه‌های استان و همکاری حداکثری با شرکت ملی گاز در مدیریت مصرف منابع اظهار کرد: طبق این بخشنامه مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری‌ها، تا پایان سال ۱۴۰۲ موظف به رعایت کامل موارد اعلامی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی با اشاره به جزئیات این بخشنامه افزود: رعایت دمای (۱۸) درجه سانتی گراد در کلیه فضاهای اداری، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا (B و A)، انجام معاینه فنی کلیه موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران بر اساس ماده (۱۷) قانون هوای پاک، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز، کاهش حداقل بیست درصد (۲۰) مصرف گاز طبیعی هر مشترک نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، اماکن دولتی مشمولین قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و مشترکین آموزشی / فرهنگی (مدارس دانشگاهها، خیریه ها و اماکن ورزشی و مذهبی) حداکثر مجاز به مصرف معادل هشتاد درصد (۸۰) مصارف دوره مشابه خود در سال ۱۴۰۱ و خاموش نمودن سامانه گرمایشی ساختمان‌های تجاری و ورزشی بعد از ساعت ۱۸؛ از جمله تأکیدات عنوان شده در این بخشنامه است.

وی ادامه داد: سازمان حراست دستگاه‌های مندرج در صدر این بخشنامه موظف به نظارت بر حسن اجرای مفاد بند (۱) می‌باشند. در این راستا وزارت نیرو از طریق شرکت‌های توزیع نیروی برق مکلف است روشنایی پارک‌ها میادین معابر درون شهری و جاده‌ها به استثنای مناطق حادثه خیز را تا حد ممکن کاهش دهد به طوری که منجر به کاهش حداقل بیست درصدی (۲۰) مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ در این بخش گردد. همچنین وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف به همکاری با وزارت نیرو می‌باشند.

یوسفی با تشریح دیگر بندهای این بخشنامه خاطرنشان کرد: استانداران ضمن تأکید بر اجرای این بخشنامه و طرح آن در شورای اداری استان پیگیری‌های لازم جهت صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف در دستگاه‌های اجرایی مشمول و همکاری با شرکت ملی گاز ایران در مدیریت مصرف صنایع به تشخیص آن شرکت را در دستور کار قرار می‌دهند. همچنین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب برای کاهش مصرف گاز به کارکنان هر دستگاه اقدام نماید. در این بین وزارت نفت از طریق شرکت ملی گاز ایران مکلف به پیگیری اجرای دقیق این بخشنامه می‌باشد. در صورت عدم رعایت مفاد این بخشنامه در هر مورد شرکت گاز استان مربوطه موظف است پس از یک بار اخطار کتبی، نسبت به قطع جریان گاز مشترک ذی ربط اقدام نماید.

دبیر شورای اداری استان در پایان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید نتیجه اقدامات انجام شده را به طور مستمر به شرکت گاز استان اعلام کنند، بیان کرد: در این بخشنامه همچنین آماده است، مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی مکلفند گزارش هرگونه قصور یا تقصیر در اجرای این بخشنامه را به دبیرخانه کار گروه هماهنگی تأمین و رفع مخاطرات سوخت زمستانی مستقر در شرکت ملی گاز ایران ارسال نمایند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=3913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری