• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

ملاقات با حضرت «پدر»؛ از «ضربۀ فنی» صهیونیست‌ها تا تشکر پدرانه از مدال‌آوران

  • کد خبر : 3785
  • 02 آذر 1402 - 8:17
ملاقات با حضرت «پدر»؛ از «ضربۀ فنی» صهیونیست‌ها تا تشکر پدرانه از مدال‌آوران
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیداری متفاوت با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، درددل و دغدغه‌های قهرمانان ایران را پذیرا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیلی افق سناباد “ساعات ابتدایی صبح روز گذشته در مسیرهای انتهایی محله خیابان فلسطین تهران، تب و تابی متفاوت‌تر از روزهای گذشته‌اش داشت. نخستین روز از واپسین ماه پائیز سال ۱۴۰۲ قرار بود تا فرزندان ایران‌زمین، قهرمانان میهن و پرچم‌داران وطن در آوردگاه‌های مختلف بین‌المللی به یک دیدار مهم نائل شوند؛ به زیارت پدر ایران.

بر حسب سعادت و افتخار، این نیک‌بختی قسمت من هم شد تا به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه‌ای ورزش به زیارت مقام معظم رهبری برسیم. صبح یکم آذر ماه پس از بررسی‌های معمول و خوش‌آمدگویی محترمانه مسئولان حفاظتی بیت، به سمت حسینیه معظم امام خمینی (ره) روانه شدیم و با پذیرایی صبحانه ساده و صمیمی، به محل دیدار راه یافتیم.

از نحوه چینش صندلی‌ها و محیط حسینیه مشخص بود که امروز باید منتظر یک دیدار متفاوت با رهبر معظم انقلاب باشیم؛ فاصله اندک بین جایگاه ایشان با محل استقرار حضار و نزدیکی ورزشکاران نام‌آور و مدال‌آوران پرافتخار ایران بر این امر گواهی می‌داد. ضمن این که این دیدار یک وجهه کاملاً ورزشی – باستانی و بومی – مذهبی دیگر را هم در خود جای داده بود.

بر اساس هماهنگی‌های رخ داده و تدبیر جالب مسئولان تشریفات و ورزش، فضایی شبیه به گود زورخانه برای اجرای حرکات ورزش باستانی کشورمان در برابر دیدگان رهبر معظم انقلاب اسلامی تدارک دیده شده بود و زیبا آن که طاق زورخانه هم با عبارت «همه جا رخصت» تعبیه شده بود تا آن مسلک و مرام اخلاص و فروتنی زورخانه در بیت رهبری هم نقش بیافریند.

قهرمانان دیروز و مسئولان امروز نظیر علیرضا دبیر، بهداد سلیمی، هادی ساعی، سیدمیرشاد ماجدی، نیما نکیسا، حسن رنگرز، آرش میراسماعیلی و … در کنار ورزشکاران افتخارساز امروز مانند امین میرزازاده، محمدحسین مرادمند، بابک مرادی، نازنین ملایی، ساره جوانمردی، جواد فروغی، کامران قاسم‌پور و … نیز در ساعات ابتدایی در محل دیدار حاضر شدند.

کلام مبارک امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) نیز در بالای جایگاه سخنرانی رهبری معظم انقلاب به شکلی ویژه خودنمایی می‌کرد. عبارت «مَن رَقِيَ دَرَجاتِ الهِمَمِ عَظَّمَتهُ الاُمَمُ» که انتخاب هوش‌مندانه آن نشان از اهمیت بسیار بالای سکوهای افتخارآفرینی فرزندان ایران در چشم ملت غیور و مسئولیت بالای ورزشکاران در قبال توجه ایرانیان داشت.

اندک‌اندک ورزشکاران مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی به همراه مسئولان ستادی و اجرایی فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به خیل مدعوین حاضر در حسینیه افزوده می‌شدند تا بالاخره ساعت موعود فرا رسید؛ حوالی ساعت ۱۰ صبح و ورود آیت‌الله العظمی سیدعلی حسینی خامنه‌ای به حسینیه حضرت امام (ره)، لحظه دیدار با پدر.

ورود معظم له به حسینیه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و هم‌خوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران همراه بود که در نهایت با تشویق حضار همراه شد؛ دست‌هایی که برای بالا بردن پرچم کشور به هزار و یک مصدومیت و درد دچار بوده‌اند، این بار در محضر رهبر معظم انقلاب به تشویق همگان پرداختند تا باز هم مشخص شود که این دیدار، متفاوت از سایر دیدارهاست.

در یکی از زیباترین بخش‌های این دیدار، نوجوانان عضو تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای بیش از ربع ساعت به اجرای حرکات نمایشی با ادوات زورخانه و چرخش‌های معمول و مرسوم در گود پرداختند که بارها و بارها دست و زبان حاضران را به تحسین و لب‌های مقام معظم رهبری را به لبخندی پدرانه ناشی از رضایت و خشنودی قلبی وا داشت.

شیرین‌زبانی نونهال باستانی‌کار از یک سو و ضرب‌گیری وجدآورنده مرشدان نوجوان از سویی دیگر، از چشم آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پنهان نماند و رهبری انقلاب در آغاز فرمایشات خود در دیدار با ورزشکاران مدال‌آور ایران، لساناً بارها به تمجید و تشویق باستانی‌کاران آینده‌دار کشور پرداختند و این ورزش بومی – مذهبی را بسیار حائز اهمیت دانستند.

به نمایندگی از جامعه ورزش پاراآسیایی و آسیایی، معصومه زارعی و امیرحسین زارع پشت تریبون قرار گرفتند و با پدر ایران‌زمین به صراحت از مشکلات، دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های خود در زندگی حرفه‌ای و ورزشی درددل کردند. حضرت آقا با توجه و سعه صدر به عرایض افتخارآفرینان کشور گوش فرا دادند تا نوبت به توصیه‌های حکیمانه ایشان برسد.

در بخش پایانی این دیدار، مقام معظم رهبری در ابتدا مراتب تشکر و قدردانی ویژه خود نسبت به افتخارات ارزشی و ورزشی حضار در حسینیه ابراز کردند. نکته جالب این‌جا بود که تمام اتفاقات منحصربه‌فرد رخ داده توسط ورزشکاران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو، در بیانات رهبری جای داشت و ایشان جداگانه به یادآوری درخشش‌ها پرداختند.

از شکرگزاری مؤمنانه ورزشکاران پس از مدال‌آوری و پرچم‌داری کاروان با حجاب برتر چادر گرفته تا رفتن روی سکوی مدال با فرزند در آغوش و یادآوری مقام و منزلت مادری؛ همه و همه در محور بیانات حضرت آقا جای داشتند. توجه مثال‌زدنی رهبری به ریزجزئیات ورزش ایران با ارائه برخی نکات، شگفتی و تحسین بسیاری از حاضران را به همراه داشت.

آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پس از تشکر ویژه از فرزندان ایران، توصیه‌هایی را خطاب به مسئولین ورزش کشور که در ضلع سمت راست ایشان جای گرفته بودند؛ ایراد کردند. از دغدغه معیشت ورزشکاران تا توجه به ارزش‌ها و مراقبت از سیل آفات، جزو بیانات ایشان بود. حضرت آقا با دلسوزی پدرانه و حکیمانه، قوی‌سازی ایران در راستای تحقق شعار «ایران قوی» را مدنظر داشتند.

در این دیدار ورزشی اما روزگار غریب مردم مظلوم فلسطین و غزه هم جای داشت و رهبری معظم انقلاب اسلامی با تشکر از ورزشکارانی که مدال‌های خود را تقدیم کودکان شهید و مردم مظلوم غزه کرده یا رژیم غاصب و اشغال‌گر قدس را در میادین ورزشی تحریم کرده و همراهی قلبی و باور درونی خود با آرمان آزادی قدس شریف را ابراز کرده‌اند، قدردانی ویژه نمودند.

آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در بخش خاص و جریان‌ساز دیدار روز گذشته‌شان، ضربه نیروهای حماس به رژیم صهیونیستی در عملیات شگفت‌انگیز «طوفان الاقصی» را «ضربۀ فنی» دشمن نامیدند که استفاده از این عبارت تماماً ورزشی، تحسین و تشویق حضار را به همراه داشت. رهنمون‌های رهبری یکی پس از دیگری ایراد می‌شد و نت‌برداری مقامات مسئول را هم با خود به دنبال داشت.

پس از چند توصیه جدی به ورزشکارانی که این روزها الگوی نسل جوان هستند؛ بیانات مقام معظم رهبری به پایان رسید و مدعوین به روال مرسوم برای دریافت چفیه متبرکی حضرت آقا به سمت جایگاه سخنرانی ایشان حرکت کردند که این هدیه مبارک و افتخار بزرگ هم به یکی از مدال‌آوران ایران در بازی‌های آسیایی رسید.

به رویه معمول؛ پس از پایان دیدار نوبت به دیده‌بوسی‌های دوستانه اهالی ورزش با یک‌دیگر و احوال‌پرسی از اوضاع هم رسید و همه راضی از این زیارت خوش‌وقت و دیدار مبارک، پس از اقامه نماز ظهر و عصر با قلبی پر از امید و دیدگانی مشتاق‌تر به جلو؛ در راه ساختن ایران قوی این بار در دنیای ورزش حسینیه معظم امام خمینی (ره) را ترک گفتیم.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=3785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری