• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

عزاداری میلیونی سوگواران در مشهد

  • کد خبر : 3056
  • 25 شهریور 1402 - 16:01
عزاداری میلیونی سوگواران در مشهد
سالروز شهادت امام رضا(ع) صدها هزار نفر از عزاداران و محبان اهل بیت(ع) را از سراسر کشور و برخی کشورهای مسلمان همسایه به مشهد کشاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “محبت اهل بیت (ع) حد و مرز نمی شناسد و آنانی نیز که هزاران فرسنگ از مشهدالرضا دورند، درد دل خود را فرسنگ‌ها دور از او با نجوای زیرلب “یا رضا” بیان می کنند و همین مرهمی بر دل‌های بی‌قرارشان می شود.

شوری که هر ساله هزاران نفر را در در دهه آخر ماه صفر، با پای پیاده و یا سواره اما با قلبی بی‌قرار و پر از شوق به مشهد می‌کشاند، نشان از همان محبت بی‌حد و مرز دارد.

از چند شب پیش و از آستانه رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) صدای سنج و زنجیر در نقاط مختلف مشهد بویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی شنیده می‌شود و دسته‌های پرشمار عزادار در حال حرکت به سوی حرم هستند تا آیین عزاداری را در بارگاه امام هشتم شیعیان برپا دارند.

 

اوج عزاداری ها اما از دیشب شروع شد و خیابان‌های منتهی به بارگاه رضوی پر از جمعیت زائران و مجاورانی شده است که یا در دسته‌های عزاداری در حال سینه‌زنی و زنجیرزنی هستند یا در صفوف متحدالشکل و مرتب به سمت بارگاه رضوی حرکت می‌کنند.

نوای محزون و دل‌نشین مداحان و ذاکران در صحن و سرای رضوی طنین افکنده است و نه‌ تنها جمعیت حاضر در صحن‌ها و بست‌های حرم مطهر را به خروش آورده، بلکه دل میلیون ها عاشق و دلداده را که قلب‌های خود را از طریق پخش زنده رسانه ها روانه زیارت خورشید هشتمین کرده‌اند، نیز به لرزه درآورده است.

دیشب به مناسبت شب شهادت حضرت رضا (ع) آیین سنتی خطبه خوانی با حضور خدام و زائران در صحن پیامبر اعظم برپا شد. این مراسم نورانی با شعار «آرام جان‌ها» از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با قرائت آیات نورانی قرآن کریم شروع شد که سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی نیز از جمله برنامه های این مراسم بود.

در بخش پایانی این مراسم، عزاداری و شمع گردانی خدام با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت انجام و خطبه شب شهادت توسط یکی از وعاظ قرائت شد.

امروز هم در هر خیابان و کوچه منتهی به حرم رضوی، پرچم ‎های عزاداری به اهتزاز درآمده است و صدای طبل و بر هم کوبیده شدن سنج هیات‌های عزادار، خبر از مصیبتی سنگین را فریاد می‌کند.

صحن و سرای بارگاه منور رضوی در سوگ این مصیبت سیاه‌پوش است و بار دیگر دل شیعیان با ذکر مصائب مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) داغدار و اندوهگین شد.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=3056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری