• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

نیاز امروز اقتصاد کشور، تنظیم بازار قوی و کنترل عرصه سود است

  • کد خبر : 2714
  • 20 مرداد 1402 - 13:15
نیاز امروز اقتصاد کشور، تنظیم بازار قوی و کنترل عرصه سود است
امام جمعه مشهد گفت: نیاز امروز اقتصاد کشور، تنظیم بازار قوی و کنترل عرصه سود است تا فعالیت‌های اقتصادی در مدیریت دولت باشد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود: عامل اصلی بی‌ثباتی و نابسامانیهای بازار  حرکت‌های اقتصادی مخرب و غیرمولد است.

وی گفت: حقیقت این است که امروزه در عرصه اقتصاد با دو مسئله مواجه هستیم یکی اختلاف طبقاتی شدیدی که روزبه‌روز درحال‌توسعه است و دیگری بی‌ثباتی در معیشت مردم و به ویژه کالا‌های اساسی است.
خطیب جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه برخی شرکت‌ها که یک‌شبه ایجاد شده‌اند و جریان‌هایی که ناهمسو با دولت و نظام شکل گرفته‌اند در سود‌های کلان و درآمد‌های نجومی و غیرقابل محاسبه دخیل هستند و رشد اقتصادی را با مشکل مواجه کرده اند.

آیت الله علم الهدی درادامه افزود: در روز‌هایی هستیم که عمر دولت به نیمه رسیده است و در این شرایط می‌توان به بررسی کارنامه دولت سیزدهم پرداخت و در این کارنامه نقاط قوت و ضعفی وجود دارد که هم باید به قوت‌ها توجه کرد هم و آسیب‌ها را موردبررسی قرار داد تا این چالش‌ها برطرف شوند

وی رشد قابل توجه صادرات نفتی و غیر نفتی  توسعه تجارت خارجی و ارتقای خدمات عمومی را از نقاط قوت دولت سیزدهم برشمرد گفت: دولت سیزدهم پس از دو سال تلاش توانست مشکلات به جای مانده از دولت قبل را رفع کند و رشد اقتصادی کشور را که در سال ۱۳۹۹ به صفر رسیده بود به ۴ درصد برساند.

وی با اشاره به افزایش صادرات نفت با وجود تحریم‌های شدید افزود: امروزه توسعه تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی به حدی رسیده که با گذشته قابل‌مقایسه نیست و در شرایطی که صادرات نفت ما به ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز تقلیل پیدا کرده بود، اکنون به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و این‌ها نشانه‌هایی از رشد اقتصادی در این دولت است.

خطیب جمعه مشهد در خطبه های اول نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن شب شهادت جانگداز امام سجاد (ع) گفت: در شهادت حضرت دو روایت آمده؛ یکی ۱۲ محرم و دیگری ۲۵ محرم، اما روایت قوی و صحیح، همین روایت ۲۵ محرم است.

آیت الله علم الهدی افزود: رهبر اجرایی و عملیاتی عاشورا، وجود مقدس سید الشهدا بود و رهبر تداوم ساز کربلا، وجود مقدس امام سجاد (ع) بودند؛ امام سجاد (ع) در یک بستر خفقان شدید در زمان حکومت اموی رسالت خودشان را در جریان سازی انقلاب عاشورا اجرا کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=2714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری