• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

انقلاب اسلامی، حاصل ترکیب و امتزاج شور و شعور حسینی بود

  • کد خبر : 2615
  • 13 مرداد 1402 - 12:09
انقلاب اسلامی، حاصل ترکیب و امتزاج شور و شعور حسینی بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد"  آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد در جوار بارگاه رضوی افزود: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مصادف با دوازدهمین روز از محرم، شور حسینی، مردم را به صحنه آورد و این روز به فرموده امام (ره)، یوم الله نام گرفت و به برکت ترکیب شور با شعور حسینی، ما به نعمت انقلاب اسلامی دست یافتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد”  آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد در جوار بارگاه رضوی افزود: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مصادف با دوازدهمین روز از محرم، شور حسینی، مردم را به صحنه آورد و این روز به فرموده امام (ره)، یوم الله نام گرفت و به برکت ترکیب شور با شعور حسینی، ما به نعمت انقلاب اسلامی دست یافتیم.

وی ادامه داد: آن‌هایی که در کربلا حاضر بودند همه زندگیشان را برای خدا دادند و الان هم اگر بخواهیم مانند آن‌ها زندگی کنیم، باید خدا را بر همه مسائل زندگی ترجیح دهیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با قدردانی از مردم که با احساسات پرشور حسینی در مراسم عزاداری سیدوسالار شهیدان شرکت کرده بودند، گفت: امیدواریم این شور حسینی در اربعین امسال و در سرزمین کربلا هم، به شکلی قویتر و زیباتر مشاهده شود.
آیت الله علم الهدی در ادامه به مصائب اسیران واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: برای همه جریان‌ها در کربلا تابلو‌هایی نصب شد تا نشان دهنده کربلا باشد، ولی تابلوی اسارت اهل بیت (ع)، از همه شفاف‌تر است.
خطیب جمعه مشهد افزود: تابلوی اسارت اهل بیت (ع)، نشان دهنده چهره مقاومت برای رسیدن به هدف است؛ اینکه تا کجا باید برای هدف، مقاومت کرد و آن ۸۴ زن و کودک بازمانده از واقعه عاشورا، با مقاومتشان روحیه فرمانده سپاه یزید را نابود کردند.
وی ادامه داد: فرمانده سپاه یزید گفته بود ما سه کار را باید در زمان اسارت بازماندگان انجام می‌دادیم که شامل “تنزل دادن عظمت پیغمبر در چشم ها، تحمیل مصائب بر این‌ها برای فراموش کردن تبارشان و عاجز بودن از گرفتن انتقام و تحقیر آن‌ها برای عبرت گرفتن دیگران و اینکه مردم ببینند خاندان مخالفان حکومت، چه سرنوشتی دارند”، بود.
آیت الله علم الهدی افزود: با وجود همه این شکنجه ها، آب و غذا ندادن به اسرا، کتک زدن آن‌ها و …، این اسرا آرزوی شنیدن یک التماس را به دل یزیدیان گذاشتند و روحیه آن‌ها را نابود کردند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این تابلوی کربلاست؛ یعنی در رسیدن به هدف و دفاع از دین، باید جدی و نه شعاری، برخورد کرد.
وی به هتک حرمت قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این روز‌ها با ارزش‌های دینی طوری برخورد می‌شود که از برخورد شمر و یزید هم بدتر است؛ قرآن بسوزانند و ما تماشاچی باشیم و در برخورد تردید کنیم؟ این تابلوی اسارت کربلا، بنای برخورد در حفظ ارزش‌های دینی است.
خطیب جمعه مشهد گفت: وقتی فردی با یک اصل قرآنی مبارزه می‌کند و حجاب از سر برمی دارد، در برابر چشمان خانواده شهدا ارزش‌ها را زیر سوال برده است.
وی ادامه داد: درست است که حجاب یک مسئله فرهنگی بوده و باید برای آن فرهنگسازی کنیم، اما در کنار فرهنگسازی باید یک پدافند فرهنگی داشته باشیم؛ نمی‌شود که در مقابل همه جنگ‌هایی که با ارزش‌های دینی خودمان می‌شود، فقط تماشاچی باشیم و بعد بیاییم برای امام حسین (ع) گریه کنیم!
آیت الله علم الهدی، مقابله با بی حجابی را مقابله با ناهنجاری دانست و گفت: نباید نسبت به این امر ساکت بود؛ مقابله با بی حجابی باید خواسته‌ای مردمی هم باشد و دستگاه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی هم پای کار بیایند و پدافند فرهنگی هم باید تدارک دیده شود.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=2615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری