• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

رکوردی دیگر از شرکت برق منطقه ای خراسان برای جلوگیری از خاموشی در شهر مشهد

  • کد خبر : 2371
  • 27 تیر 1402 - 4:35
رکوردی دیگر از شرکت برق منطقه ای خراسان برای جلوگیری از خاموشی در شهر مشهد
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان از نصب یک ترانس قدرت 132/400 کیلوولت جدید در پست 400 کیلوولت ابوطالب در مدت هفت ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد” مهندس محمودی با اعلام این خبر افزود: در برنامه ۱۴۰ اقدام عبور از اوج بار سال ۱۴۰۲ وزارت نیرو تعداد۵ پروژه شامل ۴ دستگاه پست ۱۳۲ کیلوولت و یک دستگاه افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت را به این شرکت ابلاغ نموده است که این پروژه ها در کمترین زمان ممکن اجرا و به بهره برداری رسیده است . مهندس محمودی افزود: یکی از مهمترین این پروژه ها افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب می باشد که در یک رکود بی سابقه در کوتاه ترین زمان ممکن، توسعه یک بی ۴۰۰ و یک بی ۱۳۲ کیلوولت و یک دستگاه ترانس ۲۰۰ مگاولت آمپر در پست مذکور نصب و راه اندازی گردیده است . وی تصریح کرد: با توجه به رشد روز افزون مصرف برق در کلان شهر مشهد وپیش بینی پر بار شدن ترانس های ۴۰۰ کیلوولت این شهر در سال جاری، برنامه توسعه در پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب مشهد در دستور کار قرار گرفته است. وی در ادامه گفت : با اجرای این پروژه قابلیت اطمینان برق شهر مشهد بسیار افزایش پیدا کرده است و محدودیت های انتقال این شهر در سال ۱۴۰۲ برطرف شده است. وی خاطرنشان ساخت : بر این اساس مناقصه انتخاب پیمانکار برای بخش توسعه این پست به سرعت انجام گرفت و در ابتدای آذر سال گذشته پیمانکار انتخاب و علاوه بر آن قرارداد خرید ترانس قدرت نیز با شرکت آریا ترانسفو منعقد گردید . مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان با اشاره به اینکه ساخت ترانس فشار قوی بسیار زمان بر است خاطرنشان ساخت با پیگیری های مستمر این ترانس قدرت ظرف چهار ماه تحویل و در پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب نصب گردیده است. مهندس عابدزاده مجری پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب در ادامه به خرید تجهیزات بیرونی توسعه پست شامل سازه های تجهیزات ، شبکه زمین ، رله ها ی حفاظتی ، تابلوهای کنترل و حفاظت و کابل های کنترلی اشاره کرد و اظهار داشت : با پیگیری های مستمر شرکت برق منطقه ای خراسان و علی رغم وجود مشکلات مالی توانستیم با تامین نقدینگی لازم به سرعت و در ابتدای سال ۱۴۰۲ کلیه تجهیزات را تامین وآماده نصب نماییم . وی تصریح کرد کلیه این عملیات نصب ظرف دوماه انجام شده و در خرداد سال جاری ترانس برقدار و بارگیری شد که این امر از خاموشی های گسترده در سطح شبکه برق مشهد جلوگیری کرد. وی در ادامه به اعتبار این پروژه اشاره کرد و گفت : انجام این طرح شامل اجرای عملیات اجرایی ، خرید ترانس و تجهیرات پروژه حدود هزار و ششصد میلیارد ریال هزینه در برد اشته است . وی اظهار داشت اجرای عملیات احداث فونداسیون و نصب سازه ها ، خرید ترانس و تجهیزات و نصب و تست و راه اندازی طی مدت ۷ ماه یک رکورد در صنعت برق محسوب می شود که با تلاش شبانه روزی کلیه همکاران در شرکت بر ق منطقه ای خراسان و شرکت پیمانکار و شرکت مشاور پروژه انجام گرفت . مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در پایان اظهار داشت هم اکنون شبکه برق کشور پایدار است و همکاران صنعت برق با تمام توان مشغول تامین برق پایدار برای مشترکین می باشندو از هم وطنان خواست که با صرفه جویی در مصرف برق، این صنعت را یاری کنند تا با کمترین مشکل از دوره اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ عبور کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=2371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری