• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

حجت الاسلام پژمانفر: به سرعت راه‌اندازی شهرک‌های صنفی در مشهد کمک می‌کنیم

  • کد خبر : 2248
  • 16 تیر 1402 - 12:59
حجت الاسلام پژمانفر: به سرعت راه‌اندازی شهرک‌های صنفی در مشهد کمک می‌کنیم
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: باید امنیت در سرمایه گذاری در بخش تولید ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد”حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر امروز ۱۶ تیر ماه پیش از مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی (صنعتی-صنفی) غیر دولتی پروفیل کاران در نزدیکی شهرک صنعتی مشهد در کلات اظهار کرد:  تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سیاستی بود که بر اساس خواسته عمومی مطرح شد و در مجلس تلاش شد تا برای مجوزها سختگیری صورت نگیرد و اگر کاری سخت است باید برای آن زمان بگذاریم.

وی افزود: در بسیاری از دستگاه باید برای صدور مجوزها و پیشرفت کار زمان گذاشته شود. چرا امروز در کشور، سرمایه بخش تولید در بخش‌های دیگر وارد می‌شود و چرا امنیت سرمایه گذاری در تولید نبوده و ناامنی در تولید است؟‌. باید بدانیم مردم دوست دارند سرمایه خود را در مسیر تولید قرار دهند اما وقتی سرمایه‌گذاری در مسیر تولید حمایت نمی‌شود بنابراین  تمایلی به سرمایه گذاری ندارند. چرا امروز سرمایه در بخش‌های غیر مولد وارد می‌شود؟ ما مقصر هستیم که در این موضوع مسیر را سخت گرفته‌ایم در همین راستا به سراغ بانک ها رفتیم. در سال ۱۴۰۰ به سراغ بانک‌ها رفتیم و گزارش تسهیلات کلان را از آن‌ها درخواست کردیم و در ۱۴۰۱ به صورت قانونی بانک‌ها  را موطف کردیم تا گزارش تسهیلات کلان را هر سه ما یک بار به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه دهند و به دنبال ایجاد قانون دایمی برای آن هستیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  برخی بانک‌ها امتناع کردند که تا حد انفصال در این زمینه پیش رفتیم. برخی بانک‌ها تسهیلاتی که باید در بهش تولید وارد شود را به شرکت‌های زیر مجموعه خود تسهیلات می‌دهند و به این بانک‌ها فشار آورده‌ایم.در جلسه در بانک مرکزی عنوان کردم که باید معلوم شود تسهیلات بانک‌ها به کجا می‌رود. باید امنیت در سرمایه گذاری در بخش تولید ایجاد شود که این موضوع کار بسیار سخت و هزینه بری است اما باید رخ دهد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه یک عقب افتادگی در بخش‌های مختلف در بخش خدمات، کشاورزی و… در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی-صنفی پروفیل کاران نقطه آغازین بوده و کمک می‌کنیم شهرک‌های صنفی با سرعت در مشهد راه اندازی شود‌. ایجاد برخی از این شهرک‌ها می‌توانند مشهد را به یک کانون در کشور تبدیل کند برای مثال اگر شهرک پوشاک در مشهد ایجاد شود می‌تواند یک کانون برای پوشاک در کشور باشد و از مردم سایر نقاط کشور به مشهد آماده و از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: سیره امیرالمومنین این بوده که به مسئولان سختگیری کرده و به مردم آسان می‌گرفتند و ما باید اینگونه عمل کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=2248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری