• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

پیشرفت ۲۵ درصدی خراسان رضوی در اجرای پروژه گازرسانی به چابهار

  • کد خبر : 2218
  • 12 تیر 1402 - 15:15
پیشرفت ۲۵ درصدی خراسان رضوی در اجرای پروژه گازرسانی به چابهار
مدیرعامل شرکت گاز استان از پیشرفت 25 درصدی این شرکت در اجرای فاز یک پروژه گازرسانی به شهر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد “حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در فاز اول ۲۶۰ کیلومتر شبکه گازرسانی، چهار ایستگاه TBS به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت و یک ایستگاه CGS با ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب بر ساعت در شهر چابهار اجرا خواهد شد.

وی افزود: اعتبار این پروژه شش هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران است و در مدت زمان ۶۶۰ روز اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: اجرای این طرح در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تاکنون ۶۳ کیلومتر شبکه پلی اتیلن و فولادی با ۲۵ درصد پیشرفت اجرا شده است.

به گفته افتخاری، احداث سه ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGSاین پروژه نیز مطابق زمان بندی از قبل تعیین شده به ترتیب با میانگین ۴۶ درصد ۱۵درصدپیشرفت در حال اجرا است.

وی با اشاره به تاکیدات وزیر محترم نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به تسریع در اجرای طرح های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان با گازدار شدن هر فاز اجرایی در شهرستان چابهار، فرآیند نصب انشعاب‌ و اشتراک‌پذیری با هدف بهره‌مندی مردم از نعمت گاز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی منطقه چابهار از نظر همجواری با دریای عمان اشاره کرد و گفت: با تکیه بر دانش و تخصص فنی و مهندسی شرکت گاز خراسان رضوی، برای نخستین  بار در سطح کشور هیترهای گاز ایستگاه های CGS در این طرح حذف شده و سیستم گرمکن ورتکس تیوب به جای هیترهای گازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این اقدام علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و کاهش قابل توجه مصرف انرژی، موجب بهره برداری و نگهداشت بهتر تاسیسات خواهد شد.

گفتنی است؛ خراسان رضوی به عنوان معین گازرسانی استان سیستان و بلوچستان پس از اتمام موفق طرح گازرسانی به شهر زاهدان، در حال حاضر مسوولیت اجرای پروژه گازرسانی در شهرهای چابهار، کنارک، صنایع و بخشی از روستاهای این منطقه را در سه فاز بر عهده دارد. که فاز ۲ چابهار و فاز کنارک نیز در مرحله پیمان سپاری می باشد وگازرسانی به شهرستان زر آباد و دشت یاری در برنامه های آتی این شرکت قرار گرفته و در مرحله مطالعات و طراحی می باشد.  

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=2218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری