• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

برگزاری دوره آموزشی تعیین شدت جهت بررسی چالش های بیابانزایی و خشکسالی درشهرستان کاشمر

  • کد خبر : 1990
  • 25 خرداد 1402 - 13:50
برگزاری دوره آموزشی تعیین شدت جهت بررسی چالش های بیابانزایی و خشکسالی درشهرستان کاشمر
با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، معاون فنی ،رئیس اداره امور بیابان ، روسا و کارشناسان شهرستان های دارای بیابان استان و اساتید مرکزاموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی دوره آموزشی تعیین شدت جهت بررسی چالش های بیابانزایی و خشکسالی در شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد. با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، معاون فنی ،رئیس اداره امور بیابان ، روسا و کارشناسان شهرستان های دارای بیابان استان و اساتید مرکزاموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی جهت بررسی چالش های بیابانزایی و خشکسالی در شهرستان کاشمر برگزار شد. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این دوره آموزشی گفت: روز جهانی مقابه با بیابان زایی و خشکسالی فرصتی است تا چالش های بیابانزایی و خشکسالی بررسی شود و در خصوص مدیریت آن چاره اندیشی شود. فنودی با بیان اینکه حدود ۵/۵ هکتار از مساحت استان دارای اقلیم بیابانی است گفت ما باید با تکیه بر پاکدستی و تعهد وخدمت صادقانه در جهت جلوگیری از بیابانزایی و بیابانی شدن استان تلاش کنیم تا بتوانیم کیفیت زندگی مردم شریف استان را ارتقاء بخشیم. فنودی ضمن تشکر از زحمات همکاران ادارات شهرستان های استان گفت: خط مقدم حفاظت، احیا و توسعه عرصه های منابع طبیعی ماو شما در ادارات منابع طبیعی هستیم که باید تمام تلاش خود را در این زمینه معطوف نماییم. در ادامه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باتوجه به شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی که نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین است گفت : زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و با توجه به نقش آنها درخانواده بر نیم دیگر جمعیت نیز اثر گذار هستند بنابراین مشارکت آنها در مدیریت پایدار سرزمین بسیار مهم است ما در استان خراسان رضوی تجربه موفقی در زمینه مشارکت زنان در ترسیب کربن داریم وی گفت بدون نقش پذیری و مشارکت مردم بویژه زنان ، پروژه های بیابان زدایی محکوم به شکست است بطوریکه ما شاهد کاهش چشمگیر قاچاق چوب در شهرستان هایی هستیم که مشارکت مردم در آنها بالاست . شکاری گفت: نقش آموزش و ترویج در توانمندسازی جامعه بانوان بسیار مهم است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که زنان همپا و دوشادوش مردان در مدیریت پایدار سرزمین سهمی برابر داشته باشند. وی برگزاری اینگونه دوره های آموزشی را مفید خواند وافزود: باید به سمت علمی شدن و کارگاهی شدن این دوره ها حرکت کنیم بطوریکه در پایان دوره با هم افزایی ، همفکری و انتقال تجارب به داشته هایمان اضافه شود. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه در زمینه بیابان زدایی مسئولیت ما به عنوان متولیان امر بسیار خطیر است افزود: فرهنگسازی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، مسیر را برای مردم محلی روشن میکند و افراد محلی و بومی تجارب ارزنده ای در زمینه مقابله با بیابان زایی دارند که ما میتوانیم در کنار آنها منشا اثر بسیاری باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=1990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری