• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

خراسان رضوی و چین آماده سرمایه‌گذاری در حوزه خودروسازی

  • کد خبر : 1929
  • 22 خرداد 1402 - 9:34
خراسان رضوی و چین آماده سرمایه‌گذاری در حوزه خودروسازی
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آمادگی استان برای سرمایه‌گذاری با کشور چین و تولید مشترک خودروهای سبک، نیمه سنگین و سنگین اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد اباالفضل چمندی روز دوشنبه در نشست با رایزن بازرگانی و اقتصادی چین در ایران و جمعی از فعالان اقتصادی این کشور در محل استانداری افزود: خراسان رضوی توانمندی هایی در حوزه تولید خودرو دارد ، به طوریکه یکی از شرکتهای خودروسازی ایران نیز در این استان مستقر است.

وی ضمن ارایه توضیحات کامل از ظرفیت های تولیدی و تجاری خراسان رضوی گفت: این استان آمادگی حمایت از فعالان اقتصادی و ارتقای ظرفیتهای تجاری متقابل با کشور چین را دارد، لذا مناسب است که کشور چین برای اعزام فعالان اقتصادی این کشور به خراسان رضوی و برگزاری نمایشگاههای مشترک اقدام کند.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره بر وجود فرآورده های توانمند برای کمک به تجارت خراسان رضوی با کشور چین افزود: این افراد بسترساز و تسهیل کننده عملیات صادرات و واردات کالا هستند.

چمندی گفت: بررسی توانمندی های تولیدی و صنعتی و خدماتی استان خراسان رضوی و چین از سوی کارشناسان در حال انجام است، تا زمینه برپایی نمایشگاه های مشترک در ۲ کشور فراهم شود.

معاون استاندار خراسان رضوی اجرایی کردن پروژه راه ابریشم نوین که «یک کمربند- یک جاده» نامیده می‌شود را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما به دنبال فعال سازی خط ریلی چین از مسیر افغانستان به ایران هستیم تا این موضوع توسط کشور چین عملیاتی شود.

شو، رایزن بازرگانی و اقتصادی کشور چین در ایران نیز در این نشست گفت: به منظور بررسی زمینه های همکاری مشترک در حوزه های گردشگری، تجاری و ترانزیت در خراسان حضور یافته ایم، اما هدف اصلی ما از این سفر پیرو تفاهم نامه روسای جمهور ۲ کشور ایران و چین پیرامون پیشبرد پروژه های زیرساختی است.

اعضای هیات چهار نفره تجاری چینی که روز گذشته وارد خراسان رضوی شده اند، شامل “شو”، رایزن بازرگانی و اقتصادی چین در ایران، “لی یی فانگ”، دبیر دفتر بازرگانی مسوول سرمایه گذاری، “تان کوشان”، دبیر دفتر بازرگانی مسوول تجارت و “لی شین هؤا” دبیر دفتر امور کل اقتصادی هستند.

قرار است این هیات امروز به سرخس سفر کند تا از سرمایه گذاریهای کشور چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس دیدن کند و زمینه های همکاری بیشتر را بررسی نماید، بازدید از نمایشگاه بین المللی مشهد و نشست با فعالان اقتصادی خراسان رضوی از دیگر برنامه هایی است که برای این هیات تجاری پیش بینی شده است.

یکی از پروژه هایی که روسای جمهور ۲ کشور ایران و چین درباره آن مذاکراتی داشته اند، پروژه قطار سریع السیر مشهد – تبریز است.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=1929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری