• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

امام جمعه مشهد: امام راحل دین را به زندگی مردم بازگرداند

  • کد خبر : 1755
  • 12 خرداد 1402 - 13:06
امام جمعه مشهد: امام راحل دین را به زندگی مردم بازگرداند
امام جمعه مشهد گفت: امام راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی را با کمک مردم به راه انداخت و دین را به زندگی و مدیریت اجتماعی مردم بازگرداند تا دین بر بشریت حاکم شود و معادلات استکبار را برهم زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: با آمدن مدرنیسم به مدت دو قرن، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دین از زندگی مردم و مدیریت اجتماعی حذف شده بود، اما با آمدن انقلاب اسلامی دین به زندگی و مدیریت اجتماعی بازگشت و معادلات سیاسی استکبار را برهم‌ زد و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شد.

وی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد ماه گفت: در این روز دو واقعه قابل توجه به وقوع پیوست که یک مورد رحلت امام و دیگری آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است، رهبری که بنا به فرمایش امام راحل “نعمتی است که خدا به ما داده است”.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دنیا گمان می کرد که انقلاب اسلامی وابسته به امام راحل است، لذا برنامه زیادی برای بعد از رحلت امام داشتند، در حالیکه این انقلاب با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نه تنها تداوم یافت بلکه آن را هم به سایر نقاط دنیا صادر کرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دنیا را تغییر داده است، افزود: امروز حاکم قطعی بر این منطقه که نگین دنیا است، دین و انقلاب اسلامی و رهبری و از همه بالاتر مهدی موعود (عج) است و دشمن هم با این مسئله مشکل دارد.

او با اشاره به مساله کشف حجاب یا بی حجابی برخی بانوان و دختران گفت: این مساله کشف حجاب هم به همین دلیل است، استکبار پشت این قضیه بوده تا دین از سر زبانها بیافتد و استکبار می خواهد با این ابزار دین را از حاکمیت در کشور براندازد.

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش افزود: امسال مردم ولایت مدار کشورمان بالاترین احساسات، عشق و ارادتها را در سالروز میلاد حضرت رضا(ع) نسبت به آن حضرت نشان دادند، مثال آن حضور پرشور و باشکوه زائران و مجاوران در سالروز میلاد آن حضرت از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر در مشهد بود که مردم طی هشت ساعت عشق و ارادتی از خود بروز دادند که بی سابقه بوده است.

آیت الله علم الهدی گفت: این احساسات پرشور در برنامه ای به منصه ظهور رسید که توسط آاستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود، دو روز قبل از آن هم مردم ولایت مدار در میدان خراسان تهران با حضور چند میلیونی خود عشق و ارادتشان را به آن حضرت نشان دادند، در جامعه ای که وابستگی به ساحت امام رضا(ع) تا این حد نمود داشته باشد، مردم سعادتمند خواهند بود و دشمن هیچ گاه بر آنان مسلط نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ماه ذی القعده متعلق به حضرت رضا(ع) و مناسبت‌های مربوط به خواهر و فرزند و روز زیارتی ایشان است که امسال با ماه خرداد به عنوان یکی از ماههای پر مناسبت در تاریخ انقلاب اسلامی مقارن شده است، یادآوری هر کدام از وقایع روزهای آن می تواند ابزاری در معرفت شناسی نسل جوان باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=1755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری