• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

اتحاد بین سه قوه باعث حضور گسترده مردم در انتخابات خواهد شد

  • کد خبر : 1420
  • 05 اردیبهشت 1402 - 12:29
اتحاد بین سه قوه باعث حضور گسترده مردم در انتخابات خواهد شد
حمید رضا ترقی نماینده سابق مجلس گفت: قطعا به هر میزان که اتحاد بین سه قوه بیشتر شود، گره‌های اقتصادی هم بهتر باز خواهد شد و ما امسال شاهد انتخاباتی پرشور و حضور گسترده مردم خواهیم بود.

پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد : حمید رضا ترقی نماینده سابق مجلس گفت: قطعا به هر میزان که اتحاد بین سه قوه بیشتر شود، گره‌های اقتصادی هم بهتر باز خواهد شد و ما امسال شاهد انتخاباتی پرشور و حضور گسترده مردم خواهیم بود.

حمیدرضا ترقی با اشاره به بیانات رهبری در نماز عید فطر مبنی بر لزوم حفظ اتحاد بین مسئولین، اظهار کرد: در طول دو سال اخیر برخی تلاش داشتند این طور القا کنند که در کشور یکدستی کامل به وجود آمده و هر کدام از سه قوه به دلیل اینکه از یک طرز فکر هستند، سعی در پوشاندن خطاهای یکدیگر دارند، در حالیکه هر کدام از قوا در حال انجام وظیفه خود هستند و مطابق با قانون عمل می‌کنند، اما باید در مسائل اصلی با یکدیگر همکاری داشته باشند و برای انجام وظایف خود به هم کمک کنند.

وی افزود: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و اختلافات جزئی پسندیده نیست و امروز ما برای حل مشکلات اساسی کشور که عمدتا در حوزه اقتصادی قرار دارد، نیازمند انسجام و همگرایی بین سه قوه هستیم. قطعا به هر میزان که این اتحاد بیشتر شود، گره‌های اقتصادی هم بهتر باز خواهد شد که نهایتا منجر به افزایش رضایتمندی مردم و سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد و ما امسال شاهد انتخاباتی پرشور و حضور گسترده مردم خواهیم بود.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: اگر نقش نظارتی مجلس منطبق بر یک منطق در راستای افزایش کارامدی دولت باشد، یک امر ضروری است، اما اگر به سهم‌خواهی و امتیازگیری از دولت تبدیل شود، مردود و بر خلاف مصالح ملی می‌باشد.

ترقی ادامه داد: ممکن است برخی نمایندگان صرفا به دلیل اینکه دولت با برخی از انتصابات در حوزه انتخابیه آنان مخالفت کرده، استیضاح وزیری را امضا کنند و سپس که قولی از وزیر دریافت کردند، امضای خود را پس گیرند. نام این کار نظارت نیست و دخالت در عزل و نصب‌هاست که مکررا هم از سمت رهبری رد شده است. اما اگر دلیل اصلی طرح سوال یا استیضاح وزرا افزایش کارامدی دولت و ارائه راهکار برای حل مشکلات وزارتخانه‌ها باشد، در راستای هم‌افزایی بین دولت و مجلس خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=1420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری