• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

خام فروشی یک درصدی در بخش معدن

  • کد خبر : 1384
  • 27 فروردین 1402 - 1:40
خام فروشی یک درصدی در بخش معدن
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش معدن‌ خام فروشی ما حدود یک درصد است یعنی یک درصد کل برداشت معدنی که انجام می‌دهیم به صورت خام صادر می‌کنیم که این عدد بسیار خوبی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیدرضا فاطمی‌امین در برنامه صف اول چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ به رشد تولید در بخش معدن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق آماری که بانک مرکزی به لحاظ رشد اقتصادی در پاییز ۱۴۰۱ منتشر کرد در بخش صنعت ۱۱ و ۶ دهم بود که از سال ۹۶ به بعد بی‌نظیر است.
وی افزود: در ۹ ماهه سال گذشته این رشد به ۸ درصد رسید یعنی در هر فصل افزایش رشد داریم که این بیش از دو برابر کل اقتصاد کشور است.
فاطمی‌امین ادامه داد: در بخش معدن نیز که در سال ۱۴۰۰ رشد منفی و منهای یک درصد بود، در ۹ ماه سال ۱۴۰۱ به ۲ و ۹ دهم رسید یعنی حدود ۴ درصد رشد تولید در بخش معدن داشتیم.
وی درباره برنامه امسال وزارت صمت در بحث معادن راکد و غیرفعال کشور که به گفته رئیس جمهور تنها ۳۰۰ معدن تعیین تکلیف نشده‌اند، گفت: چند سالی بود که در بخش معدن کاهش تولید داشتیم به عبارتی رشد اقتصادی منفی بود، سال ۱۴۰۰ در ۹ ماه اول سال منهای یک درصد رشد داشتیم یعنی یک درصد کمتر از سال قبل از آن تولید شده بود که خوشبختانه در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۱ رشد به ۲ و ۹ دهم رسید که این نشان‌دهنده تحرک در بخش معدن است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=1384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری