پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد / برگزاری نشست خبری و دعوت از عموم اهالی رسانه و تعامل با آنان فرصت مناسبی جهت انعکاس دستاوردهای یک مجموعه به آحاد مردم بوده و این امر بارها از سوی مدیران شرکت های صنعتی و معدنی سنگان مورد تاکید قرار گرفته است. لکن این ضرورت تعامل درحالیست که برخی ازمدیران روابط عمومی درنوع دعوت با نگاه تبعیضانه رسانه های محلی و استانی رانادیدگرفته و درمراسمات و نشست های خبری ازخبرنگاران رسانه های تهران دعوت به عمل آوردهاند که این نوع دعوت جای ابهام و سئوالات زیادی را درپی داشته است سال گذشته شرکت معدن سنگان (ایمیدرو) در اقدامی نامطلوب جهت نشست خبری و بازدید از مجتمع سنگان به صورت گزینشی از مجموعه اهالی رسانه تهران دعوت به عمل آورد.سوال اینجاست ماحصل این همه هزینه من جمله هزینه های بلیط هواپیما، اسکان، خوراک و هدایای نفیس پایان سفر چه شد؟ مگرنه این است که روابط عمومیها باید کنترلکننده هزینهها باشند نه اینکه منجر به افزایش آن شوند. امسال نیز آب در خانه گل آلود بود و این بار نیزدر رویکردی غیرحرفه ای و بطور گزینشی شرکت فولاد سنگان از رسانه (فلزات آنلاین) با اقامت در خراسان رضوی ویژه «نمایشگاه اینوکس و فاینکس ۱۴۰۴ مشهد» دعوت به عمل آورد. بدون تردیدعدم دعوت از رسانه های محلی وضعف درتعامل را می توان به علت ناتوانی در تحمل نقد بر شمرد که برای آنان در نشست های خبری سنگین و غیرقابل تحمل است. از این رو بر این باورند که باید با رسانه هایی همکاری کنندکه آنچه مورد نظر آنان است همان دیکته شود تا میزان ضعف در عملکردشان روشن و پدیدار نگردد. باید به آقایان مدیر درروابط عمومی ها گفت :هیچ گاه رسانه گریز نباشید بهتر است درنحوه دعوت از رسانه ها تجدید نظر کنید. نگاه به رسانه های محلی را در انعکاس دستاوردهای منطقه رابه رسانه هایی که تریبونی هستند و به نفع شما خواسته و مقاصدتان را تبلیغ و ترویج میکنند نفروشید و آگاه باشید چندگانگی رفتار با اهالی رسانه موجب تضعیف رسانه های محلی خواهد شد.
رسانههای محلی اصل فراموش شده شرکت های مجتمع صنعتی و معدنی سنگان
لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=13462
- نویسنده : ابراهیم بای/ صاحب امتیاز
- ارسال توسط : حسین ابراهیم بای




















