• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

سرمایه گذاری شرکت اماراتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

  • کد خبر : 1188
  • 11 اسفند 1401 - 6:39
سرمایه گذاری شرکت اماراتی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یک شرکت اماراتی نیز به جمع سرمایه‌گذاران خارجی در اجرای طرحهای زیر ساخت حمل ونقلی در این منطقه پیوست.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد محمد رضا برهمند افزود: پیش از این شرکتهایی از روسیه، چین، قزاقستان و ترکیه سرمایه گذاری در طرح های حمل ونقل و فرآوری گوگرد در منطقه ویژه اقتصادی سرخس را آغاز کرده اند.

وی گفت: به همین منظور شرکت اماراتی فعال در حوزه حمل ونقل و ترانشیپمنت کالا از منطقه “جبل علی” امارات اقدام به سرمایه گذاری ۱۲ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نموده است.

برهمند افزود: این شرکت امارتی در قالب ایجاد یک شرکت مشترک با منطقه ویژه اقتصادی سرخس، سهامدار ۶۰ درصد این مجموعه مشترک بوده و بنا است در زمینه تجهیز و راه اندازی تاسیسات بارگیری و تخلیه در حوزه ترانشیپمنت کالا از ناوگان ریلی به جاده ای و بالعکس فعالیت نماید.

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در حال حاضر بخشی از تجهیزات و جرثقیل های ویژه عملیات ترانشیپمنت ریلی، از بندر جبل علی امارات به بندر عباس رسیده و در حال بارگیری به سمت سرخس است.

پیش از این یک هلدینگ چینی فعال در حوزه حمل ونقل با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یوان با طرف ایرانی شرکتی با نام “پارک لجستیک بین المللی سرخس” را در منطقه ویژه تاسیس نمود.

در ادامه نیز روسها در سه حوزه ترانزیت گوگرد، حمل و نقل ریلی و حمل ونقل هوایی وارد این عرصه شدند، همچنین قزاقستان نیز گام هایی برای ترانزیت یک میلیون تن زغال سنگ به مقصد بندرعباس از مسیر ریلی سرخس را برداشته است.

در کنار شرکتهای دولتی و خصوصی ایرانی، یک شرکت ترکیه ای نیز در حال احداث کارخانه فناوری گوگرد در منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، برنامه ریزی شده با تکمیل طرح های شیمیایی و گوگردی یاد شده منطقه ویژه سرخس بواسطه زیرساختهای حمل و نقلی مناسب به هاب گوگرد آسیا تبدیل شود.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس با حمایت آستان قدس رضوی در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=1188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری