• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

رییس کمیسیون اصل ۹۰: ادامه فعالیت معادن متخلف با تعلل دستگاه های اجرایی در مشهد

  • کد خبر : 1050
  • 28 آذر 1401 - 16:54
رییس کمیسیون اصل ۹۰: ادامه فعالیت معادن متخلف با تعلل دستگاه های اجرایی در مشهد
حجت الاسلام پژمانفر گفت:کوتاهی و اختلاف نظر میراث فرهنگی و صنعت معدن در خصوص فعالیت معادن متخلف در ارتفاعات مشهد، موجب ارجاع مسائل به دستگاه قضایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی افق سناباد ،رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: لذا معادن متخلف با شکایت انجام شده زمان گرفته و به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خانه تاریخی توکلی در جمع خبرنگاران افزود: از جلسه‌ای که قبلا برای رسیدگی به معادن یاد شده گذاشته بودیم، اکنون یکسال و نیم می گذرد اما متخلف ایستادگی کرده و اقدام مخرب او علیه میراث طبیعی و تفرجگاه های مشهد نه تنها تداوم یافته بلکه شدت هم گرفته است.

وی گفت: معدن کاران متخلف با اقدامات فرسایشی که ذکر شد به دنبال ادامه کار در مناطق تاریخی “دیزدر” هستند که دارای سنگ نگاره های تاریخی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اینها در حالی است که دیزدر به عنوان یک اثر ملی ثبت شده است.

وی به فعالیت معادن در منطقه “اژدرکوه” نیز اشاره و بیان کرد: مراحل ثبت این منطقه به عنوان میراث طبیعی انجام شده و لازم است پیگیری این روند از سوی مسوولان سرعت گیرد.

حجت الاسلام پژمانفر مشهد را یکی از نقاط کانونی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: برای حفظ مشهد به عنوان این نقطه کانونی باید از همه فرصتها و ظرفیتها در این کلانشهر استفاده و بهره‌برداری نمود.

نماینده مجلس افزود: امروز در حالی که نیمی از زیرساختهای هتل و اقامتی کشور در مشهد است، هنوز نتوانسته ایم خدمات شایسته ای در این بخش ارائه دهیم.

اژدرکوه با بیش از هزار و ۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در نزدیکی روستای تاریخی فارمد قرار دارد، این روستا در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد و در نزدیکی محدوده تاریخی توس قرار گرفته است.

منطقه طبیعی دیزدر شاندیز با سنگ نگاره های تاریخی در فاصله هشت کیلومتری از مشهد واقع شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghesanabad.ir/?p=1050

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
1402 احیا سپاهان اراذل و اوباش استاندار خراسان‌رضوی افق سناباد امرایی اپال پارسیان سنگان ایمان یعقوبی برخورد قاطع باهنجار شکنان و مروجان فساد اخلاقی و طرح های بیگانگان در جامعه تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین تعداد پرونده‌های قانون هوای پاک ۱۷ جلد شده است تهران توان داخلی تیر دشمن در خراسان‌رضوی به سنگ خورد خام فروشی یک درصدی در بخش معدن خواف داوری رکورد سناریوهای احتمالی برای آینده بنزین چیست؟ | قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟ سنگ آهن سنگان سیمیدکو شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان شهرستان خواف صنعت ضرورت جهاد تبیین در فضای مجازی علی امرایی فرماندار مشهد فرمانده انتظامی مشهد فوری از آموزش و پرورش در ۳۱ فروردین/ زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فولاد سنگان مجید معصومی مدنی فر مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف مشهد مقدس معدن نشست دادستان کل کشور با فعالان اقتصادی در مشهد نظام جمهوری اسلامی پایگاه خبری افق سناباد پروژه رمق گیری کنسانتره گل محمدی گندله یادداشت یعقوب‌علی نظری